Joseph Noteboom Womens Jersey  Tajne porozumienie z AdBlock Plus | Marketing Web googlece4ed8f1c5bdd298.html

Tajne porozumienie z AdBlock Plus

W sieci już od dawna krążyły plotki o tym, że Google płaci za to, aby AdBlock Plus nie blokował ich reklam. Okazuje się, że na taki krok zdecydował się nie tylko Google.

Twórcami popularnego rozszerzenia do blokowania reklam jest niemiecka firma Eyeo. Nie podają jednak do informacji ile trzeba zapłacić, żeby trafić na tzw. białą listę nieblokowanych reklam. Są to podmioty, których reklamy pokazywane są użytkownikom. Aby się tam znaleźć, strona musi spełnić szereg kryteriów. Powinna być „transparentna w zakresie wyświetlanych reklam”, a także „nie przeszkadzać w czytaniu treści na danej stronie ani nie deformować tej strony w żaden sposób”. Wpisanie na taka listę dla małych firm i blogów jest bezpłatne, jednak wielkie koncerny muszą zapłacić niezłą sumkę.

adblockNieoficjalnie mówi się, że AdBlock Plus standardowo domaga się 30% zysków z wyświetlanych reklam. Przy tak dużej liczbie użytkowników, suma ta okazuje się być całkiem pokaźną. Oprogramowanie firmy Eyeo ściągnęło bowiem ponad 300 mln osób, a miesięcznie korzysta z niego 50 mln użytkowników.

Okazuje się, że na taki sekretny układ poszli już tacy giganci jak Mountain View, Microsoft i Amazon. Tutaj stawka jest naprawdę wysoka. Gra toczy się o udziały w rynku reklamy internetowej. Wartość szacuje się na 120 mld dolarów, czyli od 20 do 40 procent zysków z reklam. Nic więc dziwnego, że wspomniane koncerny zdecydowanie stwierdziły, że praktyki AdBlock Plus znacznie uderzają w ich interesy. Sprawa jest na tyle poważna, że francuskie koncerny medialne rozważają nawet podanie niemieckiej firmy do sądu, roszcząc swych praw z tytułu utraconych wpływów reklamowych.

Z danych firmy Adobe wynika, że blokowanie reklam w internecie zyskało na atrakcyjności. W końcu z racji głosów internautów powstał właśnie program AdBlock Plus. Okazuje się, że tylko w 2014 roku liczba osób blokujących reklamy wzrosła o 70 proc. Głównym powodem blokowania reklam jest ich nachalność. Często nie można ich zamknąć, przysłaniają bowiem cały ekran, przez co uniemożliwiają zapoznanie się z zawartością witryny i niezwykle irytują.

Jak myślicie, czy to już koniec skuteczności AdBlock? 

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trent Murphy Womens Jersey