Joseph Noteboom Womens Jersey  Rewolucja zakupowa na Instagramie | Marketing Web googlece4ed8f1c5bdd298.html

Rewolucja zakupowa na Instagramie

Sądziliście, że Instagram wprowadzi możliwość bezpośredniego robienia zakupów? Też sądziłem, że to tylko kwestia czasu, ale nie miałem pojęcia, że nastąpi to aż tak szybko.

Okazuje się, że Instagram jest najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym na świecie. W Polsce korzysta z niego 3 milionów osób. Nic więc dziwnego, że postanowiono na tym zarobić. Dodając do tego fakt, że angażuje on o 40% więcej fanów niż Facebook i Twitter, stwierdzam: „To nie może się nie udać”. Tym bardziej, że aż 70% Instagramowiczów szuka tam właśnie marek.

W Polsce od niedawna dostępne jest narzędzie likeandbuy.it. Umożliwia ono połączenie profilu danej firmy z Instagramem i sprzedaż oraz finalizację transakcji już bezpośrednio na platformie. Wygląda to bardzo łatwo: dodajemy do profilu dedykowany link zakupowy i przekierowuje on kleinta do zbioru zdjęć produktowych. Dzięki temu potencjalny klient trafia od razu do konkretnego, interesującego go produktu, bez konieczności przekopywania zasobów sklepu.

instagram

Istnieje także druga opcja: Mail-to-buy. Jest on rodzajem newslettera. Na podstawie Instagramowej aktywności użytkownicy otrzymują informację z wybranymi produktami. I choć pełni on funkcję bardziej informacyjną, jest rodzajem odpowiedzi na pytanie: „Gdzie mogę to kupić?”, to i tak bywa równie skutecznym narzędziem jak opcja pierwsza.

instagram

Sukcesy Amerykanów świadczą o tym, że wspomniane narzędzia naprawdę działają. W Stanach Zjednoczonych wprowadzono je już w zeszłym roku. Wzrost sprzedaży odnotowali już Sephora, Nike czy Michael Kors. Chociaż w Polsce jest to nowością, to już pewne firmy dostrzegły zalety likeandbuy.it. Mowa tutaj o koncernie Local Heroes, którą promują m.in. Justin Bieber i Rihanna. Słupki sprzedażowe strzeliły w górę także w przypadku kosmetycznej formy Inglot. Nic w tym dziwnego – większość użytkowników Instagrama stanowią kobiety.

Twórca narzędzia jest przekonany, że Instagram nie jest teraz już tylko zestawem ładnych zdjęć. Nabiera postaci katalogu produktów, które możemy mieć dosłownie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy kilka kliknięć. A to kolei ogromny skok dla firm w stronę wzrostu sprzedaży.

Według mnie to kolejny krok w stronę rozwoju Instagrama. Skoro tak wielki jest jego potencjał, to dlaczego by tego nie wykorzystać? Odsyłam tutaj do mojego poprzedniego posta nt instagrama – http://www.marketingweb.pl/warto-reklamowac-sie-na-instagramie-i-pinterescie Jeśli masz biznes, którego grupą docelową są młode kobiety – nie wahaj się zainwestować w reklamę na tym portalu!

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trent Murphy Womens Jersey