Joseph Noteboom Womens Jersey  Reklamy dotyczące bieżących wydarzeń | Marketing Web googlece4ed8f1c5bdd298.html

Reklamy dotyczące bieżących wydarzeń

Różnorodne firmy, marketerzy, specjaliści od reklamy prześcigają się w pomysłach na reklamę. Chodzi przecież o to, aby zachęcić konsumenta do skorzystania z danej usługi czy kupienia właśnie tego produktu w tej firmie. A to wcale nie jest łatwe zadanie…

W gąszczu różnorodnych marek czy opinii produkt może zginąć. A na to nie możemy sobie przecież pozwolić. Jedno jest pewne: gdy konsumenci o Tobie nie usłyszą, nie zdecydują się na zaufanie właśnie Twojej firmie i Twoim produktom. Dlatego też tak ważna jest reklama. Czasami wydaje się, że nawet najbardziej dziwna, czy wręcz szokująca może okazać się na tyle skuteczna, że momentalnie podbije słupki sprzedaży. Z tym trzeba jednak uważać i dokładnie wszystko przemyśleć. Dzisiaj opowiem Ci dlaczego warto stosować reklamę opartą na bieżących wydarzeniach i w jaki sposób może ona wpłynąć na Twoją sprzedaż i markę.

Pisząc „bieżące wydarzenia” mam na myśli zarówno te polityczne, jak i społeczne, czyli wszystko to, o czym aktualnie się mówi. Najważniejszą jest komunikacja „na żywo”. Jeśli wiesz, że jakieś wydarzenie odbędzie się w danym dniu, to przygotuj ciekawą kreację marketingową i zaplanuj jej publikację na konkretny dzień. Wydarzenia, na które jest moda, pojawiają się znikąd -wymagają śledzenia trendów z branży i wiadomości z regionu i ze świata.

Na przykład świetnie wykorzystano mające miejsce wiosną tego roku zaćmienie słońca. W mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się wpisy, nawiązujące do tego wydarzenia:

eventowy-marketing

Kolejnym przykładem Dzień Dziecka. To idealny czas na „lansowanie” miast poprzez organizowanie wydarzeń kulturalnych przeznaczone dla najmłodszych, a także dla marek produkujących zabawki, akcesoria dla dzieci itp. Sklepy przygotowują promocje i specjalne edycje produktów. Ale nie tylko! Kreatywne reklamy wymyślają największe koncerny, jak i mali przedsiębiorcy. Święta sprawdzają się w każdej branży. Zobaczcie kilka pomysłowych reklam związanych z Dniem Ojca:

dzien_ojca

 

Jeśli zdecydujesz się na reklamę nawiązującą do bieżących wydarzeń, masz większe szanse na to, że taka reklama będzie bardziej skuteczna, a Twoja marka bardziej zapamiętana. Aktualnościami żyje nie tylko prasa, radio, telewizja, ale przede wszystkim Internet. Dlatego nawiązując, a przy tym inteligentnie przemycając produkt w takiej reklamie, masz większe szanse na powodzenie i zapamiętanie marki, zwiększenie jej świadomości wśród konsumentów, a przede wszystkim podniesienie słupków sprzedaży.

To zaowocuje w późniejszym okresie. No właśnie. Zależy Ci przecież, aby była ona kojarzona z pozytywnymi wydarzeniami, emocjami. Dlatego w tym przypadku uważnie przemyśl strategię, wydarzenie, do którego nawiążesz i co w ramach tego opublikujesz (grafika, tekst).

Przykładem takiej kontrowersyjnej, ale udanej kampanii jest reklama etui LG. Tekst „Marzy Ci się skaryfikacja? Zrób ją na naturalnej skórze ;)” nawiązuje do szeroko komentowanego ostatnio zjawiska, jakim jest zdobienie ciała poprzez nacinanie, zadrapywanie lub nawet wypalanie skóry twarzy. Panujący „trend” jest bardzo kontrowersyjny i napiętnowany przez społeczność. Przysłowiowej oliwy do ognia dolewa firma LG, która zdecydowała się na taką reklamę:

lg-skaryfikacja

Marka tłumaczy, że nie popiera tego zjawiska, a wręcz przeciwnie. Proponuje rozwiązanie, które umożliwi młodzieży wyróżnienie się z tłumu, bez kontrowersyjnych zachowań i okaleczania swojego ciała. Reakcja internautów była natychmiastowa, a post szybko stał się viralem przekazywanym w ekspresowym tempie. Hmm przekaz marketingowy trafia w punkt, etycznie… do mnie nie przemawia. Tak samo jak moda na Gang Albanii…

W moim kalendarzu pokazuje, że dziś jest Dzień Musztardy. Ciekaw jestem jakie będą grafiki 😉

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trent Murphy Womens Jersey