googlece4ed8f1c5bdd298.html

Marketing na YouTube – czy warto?

 

Użytkownicy Internetu coraz częściej jako formę rozrywki wybierają video. Według szacunków do 2019 roku ponad 80 % ruchu w Internecie będą stanowiły filmy. Co to oznacza? Firmy powinny jak najszybciej wdrażać w plan marketingowy reklamy oraz promocję w tym właśnie formacie.

 

Od pewnego czasu wśród specjalistów z branży marketingu internetowego można usłyszeć głosy mówiące o tym, że popularność Facebooka spada, a zapomniany YouTube wraca do łask. Nadążając za trendami wiele osób oraz marek tworzy interesujące i wyróżniające się formy promocji. YouTube już dawno przestał być źródłem śmiesznych filmików z małymi zwierzątkami czy amatorskimi vlogami nagrywanymi “z ręki”. To miejsce gdzie łatwo znajdziemy wysokiej jakości produkcje reklamowe. Marki chcą posiadać własny youtubowy kanał na najwyższym poziomie, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

 

Kanał na YouTube

 

Aby móc zacząć publikować materiały promocyjne, przede wszystkim należy zadbać o to, aby firma posiadała oficjalne konto na YouTube. Jeżeli istnieją spoty reklamowe, filmy dokumentujące pracę w firmie, bądź wydarzenie związane z działalnością, należałoby pokazać je światu i opublikować w kanale YouTube. Tworząc oraz publikując w regularnych odstępach czasu, odpowiadając na komentarze widzów masz możliwość zbudowania swojej społeczności. Owocem tych działań będzie subskrybcja kanału, przekładająca się na bezpłatny zasięg nowych filmów na YouTube. Dodatkowo można uzyskać cennych widzów, którzy będą ambasadorami marki- promujący ją oraz identyfikujący się z nią. Zyskamy przez to osoby, które będą w tak silny sposób związane z firmą, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną stałymi klientami produktu czy usługi.

 

 

Współpraca z twórcami filmów

 

Kolejnym sposobem na promowanie firmy jest współpraca z najbardziej popularnymi autorami video. Ciężko na starcie uzyskać milionową czy pół milionową liczbę widzów dlatego warto lokować swoje produkty oraz usługi właśnie u osób, które uzyskały taki zasięg użytkowników, posiadając często wysoką jakość filmów. Lokowanie Twojej marki nie może być zbyt nachalne oraz nie ingerujące w format filmu. Użytkowników YouTube’a trudno oszukać, nie warto też tego robić, ponieważ w natychmiastowym tempie możemy narazić się na falę hejtu. Od swoich ulubionych twórców oczekuje się rzetelnej oraz szczerej recenzji. Przykładami youtuberów, którzy lokują swoje produkty w mało inwazyjny sposób są AdBuster oraz KochamGotować.

 

Adwords

 

Najczęściej spotykaną formą promocji na YouTube są reklamy Adwords. Reklamodawca płaci za wyświetlenia reklamy przez tę grupę widzów, którzy rzeczywiście są zainteresowani danym produktem czy usługą.

Reklamy Google mogą być wyświetlane w postaci filmów promocyjnych:

– TrueView In-Stream –  wyświetlanych przed lub w trakcie wideo (użytkownik może je pominąć),

– TrueView Discovery – wyświetlanych obok filmów YouTube, w wynikach wyszukiwania, bądź na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google. Wyświetlenie reklamy wymaga kliknięcia przez użytkownika miniatury obrazu.

Istnieje także możliwość wyświetlania reklam w postaci banerów graficznych oraz nakładek u dołu odtwarzacza.

Na serwisie YouTube to pierwsze sekundy decydują o tym czy użytkownik będzie chciał zwrócić uwagę na reklamę czy po prostu ją wyłączy, Wiele marek nie rozumie, że ten serwis różni się od telewizji i wyświetla te same spoty. Coraz częściej tworzone są jednak kreatywne materiały, które dostosowane są do formatu oraz użytkowników decydujących się na oglądanie danych treści w Internecie.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *