googlece4ed8f1c5bdd298.html

Facebook wprowadza własnego Analyticsa

W trakcie konferencji F8 zapowiadano, że Facebook rozbuduje niebawem swój system analityczny i nowa wersja zostanie wkrótce oddana użytkownikom. Obietnica została spełniona.

Po planerze kampanii to kolejna nowa i rozbudowana funkcja, którą daje do użytku Facebook reklamodawcom. Obie są jeszcze w fazie beta, jednak warto już dziś przyjrzeć się ich działaniu. Facebook Analytics znajdziemy w Menedżerze reklam, w sekcji “Badania i raporty”. Do tej pory mogliśmy badać ruch organiczny i płatny w sekcji “Statystyki” dostępnej w panelu administracyjnym każdego fanpage’a, a działanie kampani można było mierzyć dzięki Menedżerowi reklam. Z kolei Analytics umożliwi badanie wymienionych powyżej danych, ale także monitorowanie przychodów, tworzenie własnego pulpitu, kohort czy percentyli, segmentowanie użytkowników i tworzynie lejków sprzedażowych czy monitorowanie trendy. Możemy mierzyć także działanie botów czy ruch w aplikacji.

Funkcja wymaga jeszcze wielu ulepszeń, choćby możliwości zmiany dolarów na złotówki czy sprawności przeładowywania informacji.

Ten ruch ma z pewnością służyć daniu większych możliwości analitycznych użytkownikom, którzy reklamują się na Facebooku oraz rywalizacji z Google. Zwycięzcami zostaną na pewno użytkownicy, którzy od teraz będą mogli wyciągnąć o wiele więcej ze statystyk i na podstawie tego analizować swoje działania.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *