googlece4ed8f1c5bdd298.html

Facebook i Twitter testują nowy wygląd

Praca zespołów programistycznych nigdy się nie kończy, nawet w przypadku takich gigantów jak Facebook czy Twitter. Niebawem zobaczymy owoce tych działań w postaci nowego wyglądu tweetów oraz komentarzy na Facebooku.

Wprowadzone zmiany nie wywrócą do góry nogami całego designu serwisów, bardziej będą to drobne zmiany, których jednak trudno będzie nie zauważyć. Po pierwsze – na Twitterze w wersji iOS zmieni się wygląd profili. Zmiana jest przedstawiona na poniższym obrazku. Zmieniony zostaje sposób sortowania wpisów. Testowany jest również nowy format na karcie powiadomień na pulpicie, zmieniając się z mobilnego stylu na format, który zawiera bardziej wyraźny link do oryginalnego tweeta.

twitter sortowanie

Czasami trudno na pierwszy rzut oka stwierdzić, gdzie należy kliknąć powiadomienie, aby uzyskać więcej informacji – przez załączenie bezpośredniego linka do oryginalnego wątku, łatwiej jest kliknąć i mieć pewność, na co dokładnie odpowiada użytkownik. Póki co jest pewne, czy jest to wdrożenie na stałe lub ograniczony test.

twitter linki

Na Facebooku tymczasem planowane jest wprowadzenie innego wyglądu komentarzy. Mają wyglądać podobnie do… dymków z Messengera. Ma to na celu zachęcenie użytkowników do większego zaangażowania, poprzez skojarzenie z wyglądem popularnego komunikatora. W ten sposób firma z Menlo Park chce wykorzystać fakt, że z Messengera korzysta już miliard osób, a badania pokazują, że rozmowy prowadzone za pośrednictwem komunikatora są o wiele bardziej osobiste i dynamiczne niż te prowadzone w komentarzach.

O powyższych zmianach nie można powiedzieć, że są w jakimś stopniu przełomowe, da się jednak dostrzec, w jakim kierunku zmierzają oba portale i w jakim stopniu wykorzystują user experience w ewolucji designu. Im lepiej te poprawki się przyjmą, tym lepiej dla marketerów.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *