googlece4ed8f1c5bdd298.html

Event marketing – promocja Twojego biznesu!

Marketing ma różne oblicza. Ważne, by pomagał w skuteczny sposób nadążać za potencjalnym klientem. Możemy jednak sprawić, by to on podążał za nami, a my przy okazji będziemy w stanie dać mu wartość w postaci wiedzy i okazji do networkingu. Jak? Dzięki Event Marketingowi!

Event marketing kojarzy się głównie z organizowaniem różnego rodzaju wydarzeń i osiąganiu przy ich okazji założonych celów. Ta definicja jest zgodna z prawdą, jednak nie ujmuje wszystkich korzyści, jakie mogą dać tego typu działania.

Według Setha Godina, światowego eksperta branży marketingu, epoka przemysłowa dobiegła końca i rozpoczął się okres gospodarki opartej na doświadczeniach. Powinno to motywować do budowania prawdziwych i intensywnych relacji. Event marketing może być świetnym narzędziem w dążeniu do tego celu.

Dobrze zorganizowane wydarzenie nie pozostaje bez echa, a w świecie przepełnionym różnorodnymi kreacjami reklamowymi może być bardzo cennym punktem strategii marketingowej dziejącej się w realu. Jako przykłady marek wykorzystujących event marketing w sposób wyróżniający możemy wymienić Red bull(i takie eventy jak: Red Bull Stratos, Wings for the World Run czy Red Bull Paper Wings) lub Apple, którego prezentacje nowych produktów, jeszcze w wykonaniu Steve’a Jobsa, budziły ogromne emocje. Z kolei dobra organizacja eventu b2b może ułatwić zbudowanie wizerunku marki jako poważnego, innowacyjnego oraz eksperta w dziedzinie. Z tego też powodu należy zadbać o patronaty mediów branżowych i odpowiednią aktywność własnych platform.

wydarzenia

Budowanie relacji

Wszelkiego rodzaju wydarzenia wspomagają budowanie relacji, dzięki możliwości spotkań twarzą w twarz i wprowadzeniu do rozmowy elementów, których w codziennej komunikacji za pomocą telefonu czy Internetu nie możemy wykorzystać, a więc choćby mimiki czy dotyku. Samo bezpośrednie spotkanie z potencjalnym klientem, poznanie usług czy produktów marki może zadecydować o procesie budowania relacji czy zaufania. Event to również świetna okazja, by poznać przedstawiciela naszej grupy odbiorców, dowiedzieć się, co lubi, co go interesuje, co może nam pomóc w tworzeniu buyer persony.
Dodatkowo uczestnictwo w eventach wzmacnia pozytywne emocje oraz przywiązanie do marki. A umożliwiając odbiorcy bezpośrednie spotkanie z brandem, jednocześnie zyskujemy możliwość monitorowania przekazu o wizerunku firmy.

Należy pamiętać także o bezpłatnej reklamie uzyskanej przez darmowy zasięg dzięki… relacjom w mediach społecznościowych gości biorących udział w wydarzeniu – selfie, hashtagi, tagowanie, zameldowania… To wszystko wpływa na szum, jaki towarzyszy wydarzeniu.

grzesiak 1

jk

Dystrybucja treści

Organizacja eventów nie należy do niskokosztowych inwestycji, a więc warto je wykorzystać w pełni. Co najłatwiej i najkorzystniej można wykorzystać zaraz po zakończeniu wydarzenia? Wiedzę. Prezentacje na Slideshare, retransmisje w formie video, transkrypcje wystąpień, skróty video, wypowiedzi ekspertów. Na tym wszystkim można zarobić, uzyskać nowe leady, bądź zyskać dodatkowy szum po konferencji.

Blaski i cienie

Według badania „Event Marketing 2013” przeprowadzonego przez Mind Progress i agencję badawczą IPC, z działań eventowych w Polsce korzysta 34% dużych i tylko 6% MŚP.
Jako największe zalety tego narzędzia wymieniane są: bezpośredni i indywidualny kontakt z klientami, łatwe dotarcie do określonych interesariuszy oraz możliwość szybkiej informacji zwrotnej od klientów. Wśród wad znalazły się wysokie koszta, wąska grupa docelowa i zła jakość wydarzeń. Do najchętniej wykorzystywanych przez polskie firmy typów eventów należą wydarzenia sprzedażowe i promocyjne produktów (53% dużych firm, 70% średnich i małych przedsiębiorstw), wydarzenia wizerunkowe (50% dużych, 40% MŚP) oraz konferencje i szkolenia (31% dużych firm, 30% MŚP). W sektorze małych i średnich firm widać dużo większe zainteresowanie organizacją wydarzeń dla kluczowych klientów (40% MŚP vs. 17% dużych firm) oraz znaczenie wyjazdów i spotkań integracyjnych (30% MŚP vs. 9% dużych przedsiębiorstw). Główną deklarowaną grupą, do której adresowane są działania eventowe, są klienci biznesowi i instytucjonalni (78% duże, 80% MŚP). W 2013 roku, według badania, najwięcej przedsiębiorstw przeznaczyło na ten cel od 21 do 30% swojego budżetu przeznaczonego na marketing.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *