googlece4ed8f1c5bdd298.html

Pinterest

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe Millennialsów, Generacji X oraz Baby Boomers

Przy tworzeniu każdej kreacji reklamowej marketer musi zadać sobie pytanie o grupę odbiorców oraz portale i narzędzia, jakich będzie mógł użyć w kampanii. Raport wykonany przez Sprout Social ma pomóc w odpowiedzi na te pytania.

Większość przedstawicieli Generacji X and Baby Boomers, a więc 65% twierdzi, że to Facebook jest ich ulubioną platformą społecznościową. Portal Zuckerberga zajmuje także pierwsze miejsce wśród Millennialsów (33%), aczkolwiek z niewielką różnicą na drugim miejscu znajduje się Instagram(22%) oraz Snapchat(16%) posiadający pośród tej grupy największy odstek użytkowników. Z kolei dla młodszych Millennialsów (wiek 18-24) na pierwszym miejscu znajduje się Instagram (25%), zaraz po Facebooku (24%) oraz Snapchacie (23%).

Portale według pokolenia

Respondenci wszystkich trzech generacji częściej wybierali YouTube jako swoją ulubioną społecznościową sieć niż Twitter lub Pinterest.

Obserwowanie social media według generacji
Osoby z Generacji X(48,8%) oraz Millennialsi(48,6%) prawie dwa razy częściej obserwują profile marek w social media niż przedstawiciele Baby Boomers(25%).

Zachowania unfollow
Co ciekawe, to przedstawiciele Pokolenia X najczęściej przestają obserwować profile marek, jeśli te używają agresywnych treści. Millennialsi kończą przygodę z obserwowaniem marki, kiedy jej komunikacja staje się denerwująca, a Baby Boomers jeśli w ich ocenie brandy zbyt spamują.

Raport został oparty na danych z ankiet wykonanych w styczniu 2017 na 1000 przedstawicieli Millennialsów (wiek 18-34), Generacji X (wiek 34-54) i Baby Boomers (wiek 55+).

Pinterest czyli obrazki które sprzedają!

pinterest

 

Pinterest to platforma, w której, niczym na korkowej tablicy przypina się zdjęcia. Dla wielu osób Pinterest jest źródłem nieskończonej inspiracji. Fotografie można pogrupować tematycznie np. krajobrazy, zwierzęta, potrawy, ubrania… praktycznie nie ma tutaj żadnych ograniczeń. 

Pliki graficzne na serwis Pinterest można wgrywać na tablicę z własnego komputera bądź też z oficjalnego przycisku. Dodatkowo właściciele i projektanci stron mają możliwość umieszczania swoich przycisków na własnych serwisach czy też blogach. Istnieje także opcja Repin, która powoduje przypięcie fotografii „zapożyczonej” z cudzej tablicy.

Jeżeli któraś z treści spodoba się użytkownikowi ma on możliwość skomentowania, polubienia oraz udostępnienia, a także śledzenia innych. Sieć społecznościowa serwisu jest otwarta, dlatego jeśli ktoś zechce obserwować daną stronę, nie musi wymagać od nikogo żadnej zgody – działa to także na odwrót.

Profil na Pintereście łączy się z kontem na Facebooku oraz na Twitterze.

Portal to jednak nie tylko same zdjęcia ale także pliki video znajdujące się w zakładce videos. Mając do dyspozycji całą tablicę obrazów oraz filmów w łatwy sposób można się uzależnić, nie przestając scrollować niekończących się treści.

 

Czy Pinterest przydaje się w biznesie?

 

 Pinterest to świetne narzędzie do zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Serwis ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników, a ich liczba wciąż rośnie, dlatego nie powinien dziwić fakt, że zainteresowali się nim właściciele sklepów. Pinterest posiada bowiem możliwość oznaczenia ceny produktu przypiętego do tablicy. Aby to zrobić, należy wpisać znak dolara przed ceną – wówczas w lewym górnym rogu zdjęcia wyświetla się  wybrana wartość.  W Internecie można uzyskać wiele informacji na temat tego w jaki sposób promować e- commerce w Pintereście. Przeprowadzane są także badania pokazujące co najbardziej opłaca się sprzedawać w tym medium.

Według analizy badań przeprowadzonych przez Joshuę Yanga, 1,2 % z miliona dodanych treści do serwisu, stanowiły te, które miały zaznaczoną cenę. Ciekawe jest także to, że właśnie one były częściej dodawane przez użytkowników do swoich tablic. Oznaczanie wartości przynosi lepsze rezultaty jeżeli robią to normalni użytkownicy, a nie firmy. Gdy jest inaczej, użytkownicy są mniej skłonni do przypinania obrazów czy video.  

Na podstawie tego samego badania wynika, że najlepsze rezultaty osiągnął sklep internetowy, który zdobył rekordowe 135,6 przepięć na jedną treść, która nie została oznaczona. Firma dodająca znak dolara, uzyskała nadal imponujący wynik wynoszący 54,6. Najlepsze rezultaty osiągają sklepy, które oferują dobra luksusowe, zyskujące 0,7 przepięcia na jedną treść z zaznaczoną ceną. Sytuacja ulega zmianie jeżeli e-sklepy nie oznaczają cen. Bardzo ważnym elementem jest to, że użytkownicy Pinteresta najbardziej ufają poleceniom swoich znajomych, dzieje się tak praktycznie we wszystkich mediach społecznościowych.

W Polsce funkcja sprzedaży w ten sposób jest na razie utrudniona, ponieważ ceny są podawane w dolarach, sugerując, że dany produkt trzeba będzie zamówić z zagranicy.  Dodatkowo warto mieć na uwadze to, że Polacy bardziej preferują korzystanie z rodzimych rozwiązań, dlatego zagraniczne serwisy takie jak eBay czy Digg przegrały walkę z ich polskimi odpowiednikami.

Rok 2017 zdecydowanie będzie należał do urządzeń mobilnych. Warto zastanowić się zatem, jak wykorzystać serwis Pinterest dla promowania własnej marki.   

 

Warto reklamować się na Instagramie i Pintereście!

Masz produkt, który może zainteresować kobiety? Biżuteria, odzież, buty, kosmetyki, różnorodne akcesoria i świecidełka? Zastanawiasz się, gdzie umieścić jego zdjęcia, by dobrze go zaprezentować i sprzedać? Podpowiem Ci: zrób to na Instagramie i Pintereście!

Zbudowanie odpowiednich relacji z Twoimi klientami jest naprawdę ważne. Zachęć ich do obserwowania tego, co się dzieje wokół Twojej marki, pokaż promocje, zapowiedzi nowych produktów, opowiedz historie i zaprezentuj swoje kultowe produkty. Zyskaj lojalnych obserwatorów, zainteresuj swoją ofertą i co za tym idzie – zainicjuj kupno.

Zapewne zastanawiasz się jak to zrobić? Sprawa ma się o wiele prościej niż myślisz…

Założyłeś firmę i co dalej?

Zakładam, że jesteś właścicielem lub właścicielką internetowego sklepu, w którym oferujesz produkty dla młodych kobiet – produkty związane z modą, pielęgnacją, rozrywką, wystrojem wnętrz, turystyką czy szeroko pojętym modnym stylem życia.  Masz niezłą stronę internetową, ale jak dotrzeć do setek, tysięcy kobiet, które są przecież Twoją grupą docelową?

Jeżeli Twoje klientki to kobiety w wieku 24-34 lata, to nie może Cię zabraknąć na serwisach Pinterest i Instagram!  To najprężniej rozwijające się strony biorąc pod uwagę ogólny procentowy przyrost użytkowników. Pinterest objął w tym rankingu prowadzenie z 57% wzrostem liczby użytkowników, podczas gdy Facebook miał go tylko 6 procent.

W Internecie sprzedaje obraz – rób zdjęcia i zdobądź rzeszę wiernych klientek!

Instagram – twórz historię!

Instagram to portal, na którym użytkownik może obserwować markę i, podobnie jak na facebooku, będą wyświetlać mu się publikowane przez nią obrazy. Wykorzystaj to!

Wprowadzasz nową kolekcję, bądź produkt do swojego sklepu internetowego? Stwórz wokół tego historię – wrzuć grafikę z informacja o nowej kolekcji, potem może swoje uśmiechnięte zdjęcie z fragmentem opakowania. Pozwól odbiorcom zgadnąć, co znajduje się w środku. Rozbudź ich apetyt, pobudź ciekawość. A może masz jakieś śmieszne zdjęcia z backstage sesji zdjęciowej? Pamiętaj o używaniu odpowiednich hasztagów, które przyciągną jeszcze większą rzeszę odbiorców. Opowiedz historię, a Twoje klientki  z niecierpliwością będą wyczekiwać nowego produktu. Pod fotografiami pojawią się ich komentarze (Instagram to serwis, na którym jest najwyższy stopień zaangażowania użytkowników) – prowadź z nimi rozmowy, nastaw się na pytania o datę premiery. Gdy produkt pojawi się już w Twoim sklepie internetowym dodaj jego fotografie i podlinkuj do odpowiedniego miejsca w sklepie.

A potem? Zorganizuj konkurs, w którym poprosisz klientki o nadsyłanie zdjęć w ich ulubionych stylizacjach (czyli wstawienie ich w swoim profilu z odpowiednim hasztagiem konkursowym). Warunek jest jeden: muszą to być ubrania, dodatki z Twojego sklepu. Zaproponuj nagrodę: wybrany ciuch, dodatek albo rabat do sklepu. A może konkurs na najlepsze zdjęcie z torebka Twojej marki? Im więcej pomysłów, tym lepiej. Dzięki temu zachęcisz ludzi do kupowania Twoich produktów, a jednocześnie stworzysz zaplecze marketingowe Twojej marki.

tablet_instagram1

Moja najważniejsza rada: Wszystko, co wrzucasz na Instagrama musi być w kreatywny sposób powiązane z profilem Twojej firmy. Zamieszczaj ciekawostki, krótkie filmiki, rozbudzaj wyobraźnię, możesz użyć sentencji lub zabawnych zdjęć znalezionych w sieci, ale tematycznie powiązane z tym, czym się zajmujesz. Właściwie mogą one dotyczyć wszystkiego – liczy się już wspomniana przeze mnie kreatywność oraz innowacyjne przedstawienie tematu.

Pinterest – zainteresowanie produktem

Pinterest to najprężniej rozwijający się portal, a 79% jego użytkowników to kobiety, a ponad połowa z nich loguje się na stronę za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Nie zapominaj o Pintereście w swoich działaniach marketingowych – to portal dla kobiet, które naprawdę lubią zakupy.

Pamiętaj o jednej zasadzie – umieszczaj piny, które będą ukazywały Twoje produkty w ich naturalnym środowisku. Jeśli zajmujesz się handlem odzieżą, to swoje ciuszki eksponuj na modelkach, dobieraj do nich dodatki: paski, torebki, apaszki, szaliki. Prezentuj różne stylizacje z produktami z Twojego sklepu. Fajnie, gustownie ubrane modelki przyciągną uwagę innych pań, które zapragną wyglądać tak jak one. To już tylko krok od zakupu odzieży z Twojego sklepu.

Zbliża się majówka, wyjazd na wakacje? Spakuj wirtualna walizkę, w której pokażesz co zabierasz na wakacje. Koniecznie umieść tam zestawy swoich produktów. Dla swoich klientek zaproponuj sukienki wyjściowe na specjalne okazje, takie jak śluby, komunie.

Pinterest jest dla użytkowniczek poradnikiem, katalogiem zakupowym, recenzją, testerem i stroną z poradami w jednym. Poszczególne piny są przepinane na własne tablice zainteresowanych pań, wyświetlają się osobom, które je obserwują, które lubią podobne produkty. Twoje fotografie na Pintereście to informacje, które przetrwają dłużej – grafiki będą owocować jeszcze przez długie tygodnie, miesiące, może nawet lata. Pamiętaj o dołączeniu do nich linku do odpowiedniego miejsca w Twoim sklepie internetowym gdzie użytkowniczki będą mogły zakupić prezentowany produkt.

tablet_pinterest1

Używając Pinterestu dla firm stwórz otwarte, grupowe tablice. Od teraz każdy zainteresowany wskazaną przez Ciebie tematyką będzie mógł podpinać do niej swoje inspiracje. Wokół tematu stworzy się zaangażowana społeczność, która będzie miała piorunujący wpływ na wygląd treści!

Piny nie są odczytywane jako reklamy, nawet jeśli w pewnym sensie nimi są. Dzieje się dlatego, że zdjęcia wyglądają jak dzieła sztuki, a piękne prezentowane przedmioty przykuwają oko.

Proste, prawda? A jakie skuteczne!

Klucz do sukcesu

Pinterest i Instagram to świetne kanały umożliwiające komunikację z klientkami. Angażują one coraz większe rzesze kobiet. Jeśli masz biznes, którego grupą docelową są młode kobiety – nie może Cię tutaj zabraknąć! To skuteczne portale, na których zyskasz grono wiernych klientek. Kobiety też są wzrokowcami i uwielbiają piękne przedmioty. Nic dziwnego, że te wizualne media społecznościowe zwojowały świat kreatywnymi zdjęciami. A dlaczegóż by nie wykorzystać tego w sprzedaży Twoich produktów?