googlece4ed8f1c5bdd298.html

Marketing

Przypadek United Airlines

Jak daleko musi posunąć się linia lotnicza, aby zaszkodzić swojemu wizerunkowi? United Airlines postanowiło chyba to sprawdzić…

Wszystkie bilety na lot z Chicago do Kantaki zostały wyprzedane, zapomniano jednak, że samolotem miało lecieć czworo pracowników linii. United Airlines, zgodnie z zasadami, zapytało pasażerów, czy ktoś zgłasza się na ochotnika, aby, za opłatą, opuścić pokład. Kiedy nikt się nie zgłosił, wytypowano ich losowo. Jednym z wytypowanych był lekarz, który spieszył się do pacjentów. Nie wyraził zgody na zmianę lotu. Został więc siłą wyciągnięty z fotela i przeciągnięty przez cały samolot. W czasie tego zajścia rozbito mu również głowę, w wyniku czego zaistniała konieczność przewiezienia go do szpitala.

 

Prima aprilis – najlepsze kreacje marek

Prima aprilis bez zrobienia dowcipu jest jak post na Facebooku bez lajków. Marki chcąc wykazać się na polu RTM chcą ocieplić swój wizerunek i zaangażować swoich odbiorców prześcigając się w wymyślaniu żartów w kontekście swojej marki lub branży. Przygotowaliśmy zestawienie ciekawszych pomysłów postów z okazji 1 kwietnia.

  1. Pornhub
    Tegorocznym zwycięzcą bez wątpienia został Pornhub. Po konsumpcji wybranego materiału video, wyświetlany był komunikat informujący, że fakt obejrzenia filmu został odnotowany na tablicy użytkownika. Nie mamy danych na temat liczby zawałów odnotowanych pośród użytkowników portalu tego dnia.PornHub prima aprilis
  2. Google Maps
    Na ciekawy pomysł wpadli także programiści Google’a, którzy przy użyciu nieśmiertelnego Pacmana postanowili uprzyjemnić kierowcom podróż przy wykorzystaniu GPS-a.google_maps prima aprilis
  3. Snapchat
    Wojenek w social mediach ciąg dalszy. Snapchat poprzez dodanie specjalnego filtru, postanowił w dość wymowny i zabawny sposób odnieść się do ostatnich zmian pojawiających się w serwisach Zuckerberga.snapchat prima aprilis
  4. Moleskine
    Nową funkcją popularnych notesów będzie funkcja ładowania telefonu. Warto się pospieszyć, oferta jest limitowana.moleskine prima aprilis
  5. Paramount Channel
    Na prosty, ale chwytliwy pomysł wpadł Paramount Channel, który postanowił umieścić
    w ramówce 1 kwietnia tylko jeden film. I to jaki.dzień_świstaka
  6. IKEA
    Niemożliwe, by w tym zestawieniu nie pojawiła się IKEA. Gratulujemy sukcesu i obiecujemy, że weźmiemy dzień wolny na wycieczkę do Krakowa, jak tylko otrzymacie zezwolenie na podawanie hot-dogów!IKEA prima aprilis
  7. McDonald’s
    Marka, podobnie jak IKEA, przygotowała kilka kreacji ze względu na kraj, jednak my skupimy się na tej wykorzystanej w Polsce, którą była prezentacja Sushi Maca.MCDonalds prima aprilis
  8. Wedel
    Na osłodę dnia, którego wszystkim wszystko wolno Wedel postanowił zorganizować konkurs. Na czym polegało zadanie? Wystarczy kliknąć, by się przekonać.
  9. Perła
    Niezmiennie największe pole do popisu mają marki gastronomiczne. Po zeszłorocznej kreacji Wedla, który w Prima Aprilis promował czekoladę o nadzieniu cebulowym, przyszedł czas na Perłę, która postanowiła wprowadzić żelki o smaku piwa. Ciekawe, jaki procent alkoholu te słodkości(?) zawierają.
    perła prima aprilis
  10. Allegro
    Udany rebranding to klucz do sukcesu marki poprzez zwiększenie ruchu i konwersji. Na taki ruch 1 kwietnia bieżącego roku zdecydowało się Allegro. Jesteśmy ciekawi case study relacjonującego skutki zmiany.allegro prima aprilis
  11. Grupa Lotos
    Wielu z nas odwiedziny na stacji benzynowej kojarzą się z nieprzyjemnym zapachem benzyny. Grupie Lotos udało się rozwiązać ten problem.grupa_lotos prima aprilis
  12. Gemini Park Tarnów
    Centrum Handlowe z Tarnowa postanowiło sprawić, by odwiedzający je klienci poczuli się jak w domu i w tym celu rozdawano im… kapcie.
  13. Wydawnictwo Sonia Draga oraz Zysk i S-ka Wydawnictwo
    Książki to temat, w którym zawsze jest spore pole do popisu. Udanie z okazji skorzystały dwa polskie wydawnictwa.dan brown prima aprilis
    suwałki prima aprilis
  14. Online Marketing Magazyn
    Naszą redakcję szczególnie ujęła kreacja zapraszająca na szkolenie z reklamy w Telegazecie. Naszej koleżance tak spodobał się ten pomysł, że przy porannej, poniedziałkowej kawie zapytała czy wybieramy się na te warsztaty.
    telegazeta prima aprilis
  15. Książęce
    Żarty żartami, a co jeśli ktoś obraził się za nasz dowcip? Propozycję rozwiązania problemu przedstawiło Książęce.książęce

Event marketing – promocja Twojego biznesu!

Marketing ma różne oblicza. Ważne, by pomagał w skuteczny sposób nadążać za potencjalnym klientem. Możemy jednak sprawić, by to on podążał za nami, a my przy okazji będziemy w stanie dać mu wartość w postaci wiedzy i okazji do networkingu. Jak? Dzięki Event Marketingowi!

Event marketing kojarzy się głównie z organizowaniem różnego rodzaju wydarzeń i osiąganiu przy ich okazji założonych celów. Ta definicja jest zgodna z prawdą, jednak nie ujmuje wszystkich korzyści, jakie mogą dać tego typu działania.

Według Setha Godina, światowego eksperta branży marketingu, epoka przemysłowa dobiegła końca i rozpoczął się okres gospodarki opartej na doświadczeniach. Powinno to motywować do budowania prawdziwych i intensywnych relacji. Event marketing może być świetnym narzędziem w dążeniu do tego celu.

Dobrze zorganizowane wydarzenie nie pozostaje bez echa, a w świecie przepełnionym różnorodnymi kreacjami reklamowymi może być bardzo cennym punktem strategii marketingowej dziejącej się w realu. Jako przykłady marek wykorzystujących event marketing w sposób wyróżniający możemy wymienić Red bull(i takie eventy jak: Red Bull Stratos, Wings for the World Run czy Red Bull Paper Wings) lub Apple, którego prezentacje nowych produktów, jeszcze w wykonaniu Steve’a Jobsa, budziły ogromne emocje. Z kolei dobra organizacja eventu b2b może ułatwić zbudowanie wizerunku marki jako poważnego, innowacyjnego oraz eksperta w dziedzinie. Z tego też powodu należy zadbać o patronaty mediów branżowych i odpowiednią aktywność własnych platform.

wydarzenia

Budowanie relacji

Wszelkiego rodzaju wydarzenia wspomagają budowanie relacji, dzięki możliwości spotkań twarzą w twarz i wprowadzeniu do rozmowy elementów, których w codziennej komunikacji za pomocą telefonu czy Internetu nie możemy wykorzystać, a więc choćby mimiki czy dotyku. Samo bezpośrednie spotkanie z potencjalnym klientem, poznanie usług czy produktów marki może zadecydować o procesie budowania relacji czy zaufania. Event to również świetna okazja, by poznać przedstawiciela naszej grupy odbiorców, dowiedzieć się, co lubi, co go interesuje, co może nam pomóc w tworzeniu buyer persony.
Dodatkowo uczestnictwo w eventach wzmacnia pozytywne emocje oraz przywiązanie do marki. A umożliwiając odbiorcy bezpośrednie spotkanie z brandem, jednocześnie zyskujemy możliwość monitorowania przekazu o wizerunku firmy.

Należy pamiętać także o bezpłatnej reklamie uzyskanej przez darmowy zasięg dzięki… relacjom w mediach społecznościowych gości biorących udział w wydarzeniu – selfie, hashtagi, tagowanie, zameldowania… To wszystko wpływa na szum, jaki towarzyszy wydarzeniu.

grzesiak 1

jk

Dystrybucja treści

Organizacja eventów nie należy do niskokosztowych inwestycji, a więc warto je wykorzystać w pełni. Co najłatwiej i najkorzystniej można wykorzystać zaraz po zakończeniu wydarzenia? Wiedzę. Prezentacje na Slideshare, retransmisje w formie video, transkrypcje wystąpień, skróty video, wypowiedzi ekspertów. Na tym wszystkim można zarobić, uzyskać nowe leady, bądź zyskać dodatkowy szum po konferencji.

Blaski i cienie

Według badania „Event Marketing 2013” przeprowadzonego przez Mind Progress i agencję badawczą IPC, z działań eventowych w Polsce korzysta 34% dużych i tylko 6% MŚP.
Jako największe zalety tego narzędzia wymieniane są: bezpośredni i indywidualny kontakt z klientami, łatwe dotarcie do określonych interesariuszy oraz możliwość szybkiej informacji zwrotnej od klientów. Wśród wad znalazły się wysokie koszta, wąska grupa docelowa i zła jakość wydarzeń. Do najchętniej wykorzystywanych przez polskie firmy typów eventów należą wydarzenia sprzedażowe i promocyjne produktów (53% dużych firm, 70% średnich i małych przedsiębiorstw), wydarzenia wizerunkowe (50% dużych, 40% MŚP) oraz konferencje i szkolenia (31% dużych firm, 30% MŚP). W sektorze małych i średnich firm widać dużo większe zainteresowanie organizacją wydarzeń dla kluczowych klientów (40% MŚP vs. 17% dużych firm) oraz znaczenie wyjazdów i spotkań integracyjnych (30% MŚP vs. 9% dużych przedsiębiorstw). Główną deklarowaną grupą, do której adresowane są działania eventowe, są klienci biznesowi i instytucjonalni (78% duże, 80% MŚP). W 2013 roku, według badania, najwięcej przedsiębiorstw przeznaczyło na ten cel od 21 do 30% swojego budżetu przeznaczonego na marketing.

Czy warto wykorzystywać materiały 360°?

W ciągu ostatnich dwóch lat, Facebook wprowadził szereg nowych formatów reklamowych, co dało marketerom możliwość zaprezentowania swoich kreacji w zupełnie nowym wymiarze. Jednym z nich są materiały sferyczne, a więc te, które możemy zobaczyć w 360 stopniach. Jakie dają one możliwości? 

Popularność materiałów sferycznych zaczęła rosnąć w 2016 roku. W styczniu tylko 1% marek wykorzystywał video w tym formacie, a w grudniu już 6%, a największy wzrost miał miejsce w czerwcu. Według badań przeprowadzonych na około 3 tysiącach fanpage’y zbadanych przez SocialBakers wynika, że format 360° najczęściej wykorzystuje w swoich postach branża turystyczna (63% firm), branża motoryzacyjna (54% firm) oraz modowa (10% marek). Format ten jest bardzo często wykorzystywany jako post sponsorowany, bo aż 50% kreacji wykonanych w 360 stopniach zostało wykorzystanych w kampaniach płatnych, w czasie gdy tylko 30% tradycyjnych materiałów video było napędzanych płatną promocją. Ciekawe wyniki opublikował portal SocialBakers – ruch organiczny w przypadku tradycyjnych materiałów video był o 22% wyższy niż w przypadku tych sferycznych. Z kolei o wiele lepiej radzą sobie zdjęcia wykonane w formacie 360 stopni, gdyż zbierają około 45% więcej reakcji niż tradycyjne zdjęcia.

Trzeba jednak przyznać, że kiedy reklamodawcy decydują się na ten format, wykorzystują go kreatywnie. Poniżej przykład kreacji przygotowanej przez GoPro, stworzony celem uświadomienia potrzeby ochrony zagrożonych gatunków.

 
Różnorodność kreacji, które pojawiają się w kanałach społecznościowych sprawia, że aby wyróżnić się, należy wykonać coś naprawdę niezwykłego i zachęcającego do zaangażowania użytkowników. Ludzie lubią opowieści, a te o wiele łatwiej opowiedzieć dzięki zdjęciom 360° niż tradycyjnym materiałom.

Marketing na YouTube – czy warto?

 

Użytkownicy Internetu coraz częściej jako formę rozrywki wybierają video. Według szacunków do 2019 roku ponad 80 % ruchu w Internecie będą stanowiły filmy. Co to oznacza? Firmy powinny jak najszybciej wdrażać w plan marketingowy reklamy oraz promocję w tym właśnie formacie.

 

Od pewnego czasu wśród specjalistów z branży marketingu internetowego można usłyszeć głosy mówiące o tym, że popularność Facebooka spada, a zapomniany YouTube wraca do łask. Nadążając za trendami wiele osób oraz marek tworzy interesujące i wyróżniające się formy promocji. YouTube już dawno przestał być źródłem śmiesznych filmików z małymi zwierzątkami czy amatorskimi vlogami nagrywanymi “z ręki”. To miejsce gdzie łatwo znajdziemy wysokiej jakości produkcje reklamowe. Marki chcą posiadać własny youtubowy kanał na najwyższym poziomie, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

 

Kanał na YouTube

 

Aby móc zacząć publikować materiały promocyjne, przede wszystkim należy zadbać o to, aby firma posiadała oficjalne konto na YouTube. Jeżeli istnieją spoty reklamowe, filmy dokumentujące pracę w firmie, bądź wydarzenie związane z działalnością, należałoby pokazać je światu i opublikować w kanale YouTube. Tworząc oraz publikując w regularnych odstępach czasu, odpowiadając na komentarze widzów masz możliwość zbudowania swojej społeczności. Owocem tych działań będzie subskrybcja kanału, przekładająca się na bezpłatny zasięg nowych filmów na YouTube. Dodatkowo można uzyskać cennych widzów, którzy będą ambasadorami marki- promujący ją oraz identyfikujący się z nią. Zyskamy przez to osoby, które będą w tak silny sposób związane z firmą, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną stałymi klientami produktu czy usługi.

 

 

Współpraca z twórcami filmów

 

Kolejnym sposobem na promowanie firmy jest współpraca z najbardziej popularnymi autorami video. Ciężko na starcie uzyskać milionową czy pół milionową liczbę widzów dlatego warto lokować swoje produkty oraz usługi właśnie u osób, które uzyskały taki zasięg użytkowników, posiadając często wysoką jakość filmów. Lokowanie Twojej marki nie może być zbyt nachalne oraz nie ingerujące w format filmu. Użytkowników YouTube’a trudno oszukać, nie warto też tego robić, ponieważ w natychmiastowym tempie możemy narazić się na falę hejtu. Od swoich ulubionych twórców oczekuje się rzetelnej oraz szczerej recenzji. Przykładami youtuberów, którzy lokują swoje produkty w mało inwazyjny sposób są AdBuster oraz KochamGotować.

 

Adwords

 

Najczęściej spotykaną formą promocji na YouTube są reklamy Adwords. Reklamodawca płaci za wyświetlenia reklamy przez tę grupę widzów, którzy rzeczywiście są zainteresowani danym produktem czy usługą.

Reklamy Google mogą być wyświetlane w postaci filmów promocyjnych:

– TrueView In-Stream –  wyświetlanych przed lub w trakcie wideo (użytkownik może je pominąć),

– TrueView Discovery – wyświetlanych obok filmów YouTube, w wynikach wyszukiwania, bądź na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google. Wyświetlenie reklamy wymaga kliknięcia przez użytkownika miniatury obrazu.

Istnieje także możliwość wyświetlania reklam w postaci banerów graficznych oraz nakładek u dołu odtwarzacza.

Na serwisie YouTube to pierwsze sekundy decydują o tym czy użytkownik będzie chciał zwrócić uwagę na reklamę czy po prostu ją wyłączy, Wiele marek nie rozumie, że ten serwis różni się od telewizji i wyświetla te same spoty. Coraz częściej tworzone są jednak kreatywne materiały, które dostosowane są do formatu oraz użytkowników decydujących się na oglądanie danych treści w Internecie.

Pinterest czyli obrazki które sprzedają!

pinterest

 

Pinterest to platforma, w której, niczym na korkowej tablicy przypina się zdjęcia. Dla wielu osób Pinterest jest źródłem nieskończonej inspiracji. Fotografie można pogrupować tematycznie np. krajobrazy, zwierzęta, potrawy, ubrania… praktycznie nie ma tutaj żadnych ograniczeń. 

Pliki graficzne na serwis Pinterest można wgrywać na tablicę z własnego komputera bądź też z oficjalnego przycisku. Dodatkowo właściciele i projektanci stron mają możliwość umieszczania swoich przycisków na własnych serwisach czy też blogach. Istnieje także opcja Repin, która powoduje przypięcie fotografii „zapożyczonej” z cudzej tablicy.

Jeżeli któraś z treści spodoba się użytkownikowi ma on możliwość skomentowania, polubienia oraz udostępnienia, a także śledzenia innych. Sieć społecznościowa serwisu jest otwarta, dlatego jeśli ktoś zechce obserwować daną stronę, nie musi wymagać od nikogo żadnej zgody – działa to także na odwrót.

Profil na Pintereście łączy się z kontem na Facebooku oraz na Twitterze.

Portal to jednak nie tylko same zdjęcia ale także pliki video znajdujące się w zakładce videos. Mając do dyspozycji całą tablicę obrazów oraz filmów w łatwy sposób można się uzależnić, nie przestając scrollować niekończących się treści.

 

Czy Pinterest przydaje się w biznesie?

 

 Pinterest to świetne narzędzie do zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Serwis ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników, a ich liczba wciąż rośnie, dlatego nie powinien dziwić fakt, że zainteresowali się nim właściciele sklepów. Pinterest posiada bowiem możliwość oznaczenia ceny produktu przypiętego do tablicy. Aby to zrobić, należy wpisać znak dolara przed ceną – wówczas w lewym górnym rogu zdjęcia wyświetla się  wybrana wartość.  W Internecie można uzyskać wiele informacji na temat tego w jaki sposób promować e- commerce w Pintereście. Przeprowadzane są także badania pokazujące co najbardziej opłaca się sprzedawać w tym medium.

Według analizy badań przeprowadzonych przez Joshuę Yanga, 1,2 % z miliona dodanych treści do serwisu, stanowiły te, które miały zaznaczoną cenę. Ciekawe jest także to, że właśnie one były częściej dodawane przez użytkowników do swoich tablic. Oznaczanie wartości przynosi lepsze rezultaty jeżeli robią to normalni użytkownicy, a nie firmy. Gdy jest inaczej, użytkownicy są mniej skłonni do przypinania obrazów czy video.  

Na podstawie tego samego badania wynika, że najlepsze rezultaty osiągnął sklep internetowy, który zdobył rekordowe 135,6 przepięć na jedną treść, która nie została oznaczona. Firma dodająca znak dolara, uzyskała nadal imponujący wynik wynoszący 54,6. Najlepsze rezultaty osiągają sklepy, które oferują dobra luksusowe, zyskujące 0,7 przepięcia na jedną treść z zaznaczoną ceną. Sytuacja ulega zmianie jeżeli e-sklepy nie oznaczają cen. Bardzo ważnym elementem jest to, że użytkownicy Pinteresta najbardziej ufają poleceniom swoich znajomych, dzieje się tak praktycznie we wszystkich mediach społecznościowych.

W Polsce funkcja sprzedaży w ten sposób jest na razie utrudniona, ponieważ ceny są podawane w dolarach, sugerując, że dany produkt trzeba będzie zamówić z zagranicy.  Dodatkowo warto mieć na uwadze to, że Polacy bardziej preferują korzystanie z rodzimych rozwiązań, dlatego zagraniczne serwisy takie jak eBay czy Digg przegrały walkę z ich polskimi odpowiednikami.

Rok 2017 zdecydowanie będzie należał do urządzeń mobilnych. Warto zastanowić się zatem, jak wykorzystać serwis Pinterest dla promowania własnej marki.   

 

Wielkanoc w Internecie

1d0085e0-2400-487c-b3eb-41e0a6c4ddc9Wielkimi krokami nadchodzą Święta Wielkiej Nocy. Już od miesiąca na każdym kroku jesteśmy zalewani świątecznymi artykułami – wystarczy wejść do sklepu na codzienne zakupy lub przespacerować się w centrum miasta trafiając na jarmark.

Od kilku lat widać też coraz większą aktywność w okresie przedświątecznym w Internecie. Trudno się dziwić – w końcu to medium na stałe zagościło już w naszym życiu. Choć Wielkanoc nie jest tak popularnym świętem jak np. Boże Narodzenie, to najwyraźniej wzrosty sprzedaży w tym okresie muszą być zadowalające – z roku na rok widać, że sklepy internetowe zwiększają swój asortyment, tworzą specjalne oferty i promocje wielkanocne.

 

W święta nie korzystamy z Internetu

Sprzedażowy wyścig w Internecie jest w pełni uzasadniony. Po pierwsze – jest to doskonały okres do zwiększenia obrotów. Po drugie – właściciele sklepów mają świadomość, że choć święta trwają zaledwie dwa dni, będzie to dla nich 48 godzin zerowej sprzedaży. Trzecim powodem są najnowsze badania przeprowadzone przez Gemius – przeanalizowany został sposób, w jaki Internauci korzystają z Sieci. Wyniki mogą zdziwić. Okazało się, że w święta liczba odsłon spada nawet o 1/3 w porównaniu do zwykłej niedzieli i poniedziałku.

wielkanoc w internecie

 

Wyszukiwania wielkanocne

Jednak handel to nie jedyna sfera, w której odnajduje się Pascha. Wiele osób nie wie, w jaki sposób urządzić tradycyjne święta i właśnie w Internecie poszukują do tego inspiracji.

Wielkanoc od razu kojarzy się z uroczystym śniadaniem przy wspólnym stole. Nie każdy ma wiedzę, umiejętności lub możliwość uzyskania pomocy ze strony mamy lub babci. W takim przypadku Internet może okazać się skarbnicą wiedzy. Wymyślne mazurki, żurek z jajkiem, pasztety lub pieczenie – to jedne z najczęściej wyszukiwanych potraw.

Clipboard03

Może się wydawać, że w dobie Internetu kartki okolicznościowe odchodzą do lamusa. W końcu o wiele łatwiej i szybciej jest wysłać E-Maila lub SMS-a. Okazuje się jednak, że obok życzeń, które można wysłać właśnie drogą elektroniczną, Internauci bardzo często wyszukują tradycyjne karty i wierszyki, które można na tych kartach wpisać. Szczególną popularnością w ostatnim czasie cieszą się ręcznie wykonane bileciki. Choć są o wiele droższe, to urzekają wyjątkowością i niepowtarzalnością.

Kolejnym częstym wyszukiwaniem są ozdoby świąteczne. Gustownie udekorowany dom lub ogród potrafią wprowadzić w wielkanocny, radosny nastrój. Tutaj cenione są wyroby ręczne, ale również poradniki i instrukcje, jak samodzielnie wykonać stroiki.

 

Korzystając z okresu przedświątecznego, chciałbym wszystkim naszym Klientom, Partnerom i Sympatykom złożyć najserdeczniejsze życzenia radości i samych słonecznych dni oraz sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym.

easter