googlece4ed8f1c5bdd298.html

LinkedIn

Buduj wizerunek z LinkedIn

Według prognoz specjalistów już niedługo portal przestanie być kojarzonym z kanałem, w którym zamieszczamy swoje CV i szukamy pracy. Będzie on przede wszystkim źródłem wiedzy o biznesie. To narzędzie do budowania branżowego wizerunku w sieci. Warto więc o nim pamiętać planując swoje działania marketingowe.

Nie oznacza to jednak, że mamy publikować jedynie firmowe informacje. Warto, a nawet trzeba rozmawiać z fanami. Przede wszystkim trzeba być człowiekiem, pokazać ludzką twarz.

Planując profil firmy myślimy o nim jak o wizytówce. Dzięki niej możemy budować świadomość marki i zainteresowanie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Dlatego liczy się pierwsze wrażenie i należy zadbać o to, aby było ono na tyle pozytywne, że użytkownik zechce bliżej zapoznać się z naszą firmą.

Pierwszą rzeczą jaką robimy dla naszych klientów jest wypełnienie wszystkich oferowanych pól, opisanie oferty, wpisanie słów kluczowych. Profil LinkedIn łączymy z innymi kontami na portalach społecznościowych. Dzięki temu kierujemy odwiedzających do innych stron.

Na takim profilu umieszczamy też informacje, które wskazują na to, co odróżnia daną firmę od konkurencji. Umieszczamy publikacje, prezentacje, produkty. Są one na bieżąco aktualizowane. Warto także poprosić klientów i byłych współpracowników o wyrażenie opinii o firmie.

Jeśli chodzi o pisanie artykułów – funkcja ta jest dostępna dla wszystkich odbiorców, a nie tylko dla tych będących w kręgu znajomych. Z doświadczenia wiem, że ciekawe publikacje potrafią docierać do naprawdę dużej publiczności. Jeśli piszemy na tematy związane z branżą budujemy swoją markę i jej wiarygodność. Stajemy się ekspertami w oczach klientów.

Warto zainwestować także w grupy dyskusyjne. Są one źródłami informacji na temat interesującej nas branży, miejscami gdzie można uzupełnić wiedzę, podzielić się opiniami, a także zawrzeć kontakt z potencjalnymi klientami.

Korzystajmy także z zaawansowanego wyszukiwania. Wystarczy wpisać słowa kluczowe, branżę, firmę, która nas interesuje. Dzięki temu znajdujemy potencjalnych partnerów biznesowych, bądź konkurencję, którą możemy obserwować.

LinkedIn oferuje także płatne reklamy. Znajdziemy nie tylko nowych klientów, ale i pracowników! Możemy zaplanować całkowicie nową promocję, poszerzyć zasięg aktualizacji.

LinkedIn jak pozostałe media społecznościowe ma wiele przydatnych funkcji, które na pewno pomogą zwiększyć zasięg Twojej firmy, zbudować pozytywny wizerunek, znaleźć klientów, pracowników, partnerów biznesowych. Sprawdź nasz profil 😉

A czy Twoja firma jest już na LinkedIn?