googlece4ed8f1c5bdd298.html

Instagram

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe Millennialsów, Generacji X oraz Baby Boomers

Przy tworzeniu każdej kreacji reklamowej marketer musi zadać sobie pytanie o grupę odbiorców oraz portale i narzędzia, jakich będzie mógł użyć w kampanii. Raport wykonany przez Sprout Social ma pomóc w odpowiedzi na te pytania.

Większość przedstawicieli Generacji X and Baby Boomers, a więc 65% twierdzi, że to Facebook jest ich ulubioną platformą społecznościową. Portal Zuckerberga zajmuje także pierwsze miejsce wśród Millennialsów (33%), aczkolwiek z niewielką różnicą na drugim miejscu znajduje się Instagram(22%) oraz Snapchat(16%) posiadający pośród tej grupy największy odstek użytkowników. Z kolei dla młodszych Millennialsów (wiek 18-24) na pierwszym miejscu znajduje się Instagram (25%), zaraz po Facebooku (24%) oraz Snapchacie (23%).

Portale według pokolenia

Respondenci wszystkich trzech generacji częściej wybierali YouTube jako swoją ulubioną społecznościową sieć niż Twitter lub Pinterest.

Obserwowanie social media według generacji
Osoby z Generacji X(48,8%) oraz Millennialsi(48,6%) prawie dwa razy częściej obserwują profile marek w social media niż przedstawiciele Baby Boomers(25%).

Zachowania unfollow
Co ciekawe, to przedstawiciele Pokolenia X najczęściej przestają obserwować profile marek, jeśli te używają agresywnych treści. Millennialsi kończą przygodę z obserwowaniem marki, kiedy jej komunikacja staje się denerwująca, a Baby Boomers jeśli w ich ocenie brandy zbyt spamują.

Raport został oparty na danych z ankiet wykonanych w styczniu 2017 na 1000 przedstawicieli Millennialsów (wiek 18-34), Generacji X (wiek 34-54) i Baby Boomers (wiek 55+).

Z fryzjerem umówisz się na… Instagramie?

Ograniczania możliwości i zasięgu konkurencji w wykonaniu imperium Marca Zuckerberga ciąg dalszy. Tym razem na celownik został wzięty portal Yelp.

Wraz z informacją o milionie reklamodawców korzystających z Instagrama firma z Menlo Park podała, że zamierza uruchomić w aplikacji możliwość rezerwowania miejsc w lokalach usługowych.
Twórcy Instagrama mają świadomość, że dotychczasowe rozwiązania proponowane markom dają im wiele możliwości w kwestii zaangażowania i dotarcia do potencjalnych klientów, ale pomoc w bezpośrednim dojściu do zero moment of truth będzie dla użytkowników bardzo atrakcyjną funkcją. Stąd, testowane są obecnie rozwiązania mające na celu wprowadzenie funkcji rezerwacji usług bezpośrednio z poziomu profilu firmowego.

Jak będzie wyglądać proces rezerwacji? Po wejściu na profil konkretnego usługodawcy obok innych możliwości kontaktu pojawi się opcja “Book”. Po jej wybraniu pojawi się prośba: “Wybierz usługę” i propozycje dostępnych branż. W dalszych krokach wybierzemy odpowiednią nas półkę cenową oraz termin wizyty.

Ciężko nie docenić kolejnego ukłonu w stronę MŚP ze strony Facebooka, pozostaje jednak mieć nadzieję, że będzie to miało także pozytywny wpływ na pojawiające się na jego „obrazkowym oddziale” treści.

Instagram + rezerwacje

Nowe ułatwienie – zintegrowane skrzynki Instagrama i Facebooka

Dla marketerów działających w branżach, w których codziennością jest obsługa klienta za pomocą mediów społecznościowych, znaczącym ułatwieniem będzie nowa zmiana wprowadzona na Facebooku oraz Instagramie – połączona skrzynka.

Integracja Facebooka i Instagrama zachodzi coraz dalej i należy spodziewać się, że będzie nabierała coraz większego tempa. Dzięki funkcji testowanej obecnie w USA marketer nie będzie już musiał meldować się na Facebooku, by odpowiedzieć komuś, kto postanowił porozmawiać właśnie tam czy logować się na Instagrama tylko po to, by sprawdzić czy ktoś nie szukał kontaktu właśnie tą drogą. Zmiana ta wydaje się jak najbardziej uzasadniona, gdyż większość marek korzysta już zarówno z Facebooka, jak i jego typowo “obrazkowej” wersji.

Póki co, nie wiadomo czy zmiana dotyczyć będzie także zwykłych użytkowników, choć można spodziewać się, że Facebook będzie chciał ułatwiać korzystanie ze swoich serwisów wszystkim użytkownikom. Jednocześnie ma im to ułatwić zaangażowanie i polaryzować aktywność na Instagramie i Facebooku kosztem dalszego osłabiania Snapchata. To właśnie może być dodatkowy skutek coraz dalej idącej integracji tych dwóch serwisów.

Albumy – nowość na Instagramie

Instagram dokonał kolejnej zmiany w swojej platformie – od teraz możemy dodawać albumy. Mogą się w nich znaleźć zarówno zdjęcia, jak i filmy.

Aby uzyskać dostęp do tej funkcji, wystarczy wcisnąć nową ikonę na dole po prawej stronie i wybrać maksymalnie 10 obrazów. Można również nacisnąć i przytrzymać zdjęcie, aby zmienić kolejność, w jakiej się pojawiają. Twoi użytkownicy będa mogli przeglądać album pojawiający się w formie karuzeli i przeglądać je przesuwając palcem po ekranie.

Ta zmiana jest zdecydowanie pozytywna. Dzięki temu będziemy mogli uporzadkować nasz kalendarz publikacji i nie będziemy irytować użytkowników zajmowaniem tablicy kilkoma postami jeden pod drugim. Liczba 10 zdjęć wydaje się optymalną liczbą i nie będziemy już musieli tworzyć kolaży, które powodują, że musimy podjąć decyzję, które z nich jest najważniejsze i będzie najbardziej widoczne.

7 porad, jak działać na Instagramie

Od czasu swojego powstania Instagram zgromadził już ponad 500 milionów użytkowników (w tym około 4 miliony w Polsce). Ten szybki rozwój związany był z coraz lepszymi aparatami w naszych smartfonach czy pokaźnej liczbie celebrytów, która zaczęła promować się za pośrednictwem tego serwisu i przyciągnęła swoich fanów. Wobec takiej publiki obojętne nie mogą pozostać marki. Jak mogą znaleźć tu swoich odbiorców?

Każdy z portali społecznościowych ma swoją specyfikę i żeby pozyskać aktywnych oraz konwertujących followersów, należy znaleźć skuteczny sposób na dotarcie do nich i wejście z nimi w relację. Co robić na Instagramie, by zdobywać klientów i ulepszyć wizerunek swojego brandu? Przygotowaliśmy dla Was 7 porad, które pomogą uporządkować Wasze działania marketingowe.


Jak pozyskiwać followersów?

  1. Integruj ze swoimi innymi kanałami. Upewnij się, że we wszystkich twoich miejscach w sieci jest łatwa ścieżka dotarcia do profilu Twojej marki. Od tego trzeba zacząć! Poinformuj na swoim wallu na Facebooku i Twitterze, że dołączyłeś do społeczności Instagrama.
  2. Crossuj. Stworzyłeś swoją buyer personę? Znajdź firmę, która oferuje użytkownikom usługi czy produkty komplementarne dla Twoich. Na przykład, jeśli produkujesz sprzęt sportowy, znajdź hotel w Zakopanem i zaproponuj, że zachęcisz do obserwowania jego profilu wśród swoich followersów, jeśli on zrobi w zamian to samo.
  3. Przewertuj profile konkurencji – w przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie możemy w prosty sposób podejrzeć obserwujących marki konkurencyjne. Kiedy już znajdziesz profile podobnych firm, wystarczy zastosować technikę F4F(follow for follow) i zacząć ich obserwować konkretnych użytkowników bądź F4L(follow for like) i polubić ich publikacje. Robisz to po to, by zwrócić ich uwagę, by zobaczyli Twój profil i zainteresowali się nim. Możesz też wykorzystywać te techniki łącznie uzupełniając je nawzajem.

Co i jak publikować?

  1. Tylko ciekawy kontent. Z jednej strony oczywiste, jednak przeglądając publikacje dużej części marek wydaje się, że jednak tak nie jest. Zapomnij o zdjęciach kiepskiej jakości, a już na pewno o stockach(choć z dwojga złego lepiej zdecydować się na pierwsze). Przed publikacją każdego zdjęcia czy filmu zadaj sobie dwa pytania:
    – czy sam zareagowałbym pozytywnie na ten materiał?
    – czy dzięki temu postowi dostarczam wartość swoim followersom?
  2. Wykorzystaj hashtagi przy swoich postach. Dobrze, tylko jak? Przede wszystkim kieruj się intuicją – jakie hasła określają twoją działalność, produkty, które prezentujesz, ale sprawdź także, które z nich są popularne pośród Twojej grupy odbiorców. Dobrze dobrane zwiększą zasięg organiczny Twoich postów.
  3. Repostuj. Jeśli prowadzisz np. restaurację i odwiedzają Cię goście, którzy są członkami społeczności Instagrama, monitoruj, czy po wizycie w Twoim lokalu zostawiają ślad w sieci. Lajkuj ich zdjęcia, a następnie za pomocą aplikacji Repost udostępnij je na swoim profilu. Koniecznie oznacz autora! W większości przypadków użytkownikom jest miło, że zostali dostrzeżeni, a ich zdjęcie znalazło się na profilu marki. Jeśli jednak poproszą o usunięcie swojego materiału, nie zwlekaj. Mają do tego prawo. Możesz także rozdawać nagrody za najlepsze zdjęcia.
  4. Wymyśl własny hashtag. Jeśli zależy Ci na dużym szumie wśród Twoich użytkowników, zorganizuj konkurs lub kampanię reklamową i wypromuj własny hashtag, który będzie wyrażał emocje lub przekazywał wartość, a jednocześnie kierował do Ciebie. Za jego pomocą możesz też agregować materiały, które Twoi fani zgłoszą w konkursie.

Rewolucja zakupowa na Instagramie

Sądziliście, że Instagram wprowadzi możliwość bezpośredniego robienia zakupów? Też sądziłem, że to tylko kwestia czasu, ale nie miałem pojęcia, że nastąpi to aż tak szybko.

Okazuje się, że Instagram jest najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym na świecie. W Polsce korzysta z niego 3 milionów osób. Nic więc dziwnego, że postanowiono na tym zarobić. Dodając do tego fakt, że angażuje on o 40% więcej fanów niż Facebook i Twitter, stwierdzam: „To nie może się nie udać”. Tym bardziej, że aż 70% Instagramowiczów szuka tam właśnie marek.

W Polsce od niedawna dostępne jest narzędzie likeandbuy.it. Umożliwia ono połączenie profilu danej firmy z Instagramem i sprzedaż oraz finalizację transakcji już bezpośrednio na platformie. Wygląda to bardzo łatwo: dodajemy do profilu dedykowany link zakupowy i przekierowuje on kleinta do zbioru zdjęć produktowych. Dzięki temu potencjalny klient trafia od razu do konkretnego, interesującego go produktu, bez konieczności przekopywania zasobów sklepu.

instagram

Istnieje także druga opcja: Mail-to-buy. Jest on rodzajem newslettera. Na podstawie Instagramowej aktywności użytkownicy otrzymują informację z wybranymi produktami. I choć pełni on funkcję bardziej informacyjną, jest rodzajem odpowiedzi na pytanie: „Gdzie mogę to kupić?”, to i tak bywa równie skutecznym narzędziem jak opcja pierwsza.

instagram

Sukcesy Amerykanów świadczą o tym, że wspomniane narzędzia naprawdę działają. W Stanach Zjednoczonych wprowadzono je już w zeszłym roku. Wzrost sprzedaży odnotowali już Sephora, Nike czy Michael Kors. Chociaż w Polsce jest to nowością, to już pewne firmy dostrzegły zalety likeandbuy.it. Mowa tutaj o koncernie Local Heroes, którą promują m.in. Justin Bieber i Rihanna. Słupki sprzedażowe strzeliły w górę także w przypadku kosmetycznej formy Inglot. Nic w tym dziwnego – większość użytkowników Instagrama stanowią kobiety.

Twórca narzędzia jest przekonany, że Instagram nie jest teraz już tylko zestawem ładnych zdjęć. Nabiera postaci katalogu produktów, które możemy mieć dosłownie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy kilka kliknięć. A to kolei ogromny skok dla firm w stronę wzrostu sprzedaży.

Według mnie to kolejny krok w stronę rozwoju Instagrama. Skoro tak wielki jest jego potencjał, to dlaczego by tego nie wykorzystać? Odsyłam tutaj do mojego poprzedniego posta nt instagrama – http://www.marketingweb.pl/warto-reklamowac-sie-na-instagramie-i-pinterescie Jeśli masz biznes, którego grupą docelową są młode kobiety – nie wahaj się zainwestować w reklamę na tym portalu!

Warto reklamować się na Instagramie i Pintereście!

Masz produkt, który może zainteresować kobiety? Biżuteria, odzież, buty, kosmetyki, różnorodne akcesoria i świecidełka? Zastanawiasz się, gdzie umieścić jego zdjęcia, by dobrze go zaprezentować i sprzedać? Podpowiem Ci: zrób to na Instagramie i Pintereście!

Zbudowanie odpowiednich relacji z Twoimi klientami jest naprawdę ważne. Zachęć ich do obserwowania tego, co się dzieje wokół Twojej marki, pokaż promocje, zapowiedzi nowych produktów, opowiedz historie i zaprezentuj swoje kultowe produkty. Zyskaj lojalnych obserwatorów, zainteresuj swoją ofertą i co za tym idzie – zainicjuj kupno.

Zapewne zastanawiasz się jak to zrobić? Sprawa ma się o wiele prościej niż myślisz…

Założyłeś firmę i co dalej?

Zakładam, że jesteś właścicielem lub właścicielką internetowego sklepu, w którym oferujesz produkty dla młodych kobiet – produkty związane z modą, pielęgnacją, rozrywką, wystrojem wnętrz, turystyką czy szeroko pojętym modnym stylem życia.  Masz niezłą stronę internetową, ale jak dotrzeć do setek, tysięcy kobiet, które są przecież Twoją grupą docelową?

Jeżeli Twoje klientki to kobiety w wieku 24-34 lata, to nie może Cię zabraknąć na serwisach Pinterest i Instagram!  To najprężniej rozwijające się strony biorąc pod uwagę ogólny procentowy przyrost użytkowników. Pinterest objął w tym rankingu prowadzenie z 57% wzrostem liczby użytkowników, podczas gdy Facebook miał go tylko 6 procent.

W Internecie sprzedaje obraz – rób zdjęcia i zdobądź rzeszę wiernych klientek!

Instagram – twórz historię!

Instagram to portal, na którym użytkownik może obserwować markę i, podobnie jak na facebooku, będą wyświetlać mu się publikowane przez nią obrazy. Wykorzystaj to!

Wprowadzasz nową kolekcję, bądź produkt do swojego sklepu internetowego? Stwórz wokół tego historię – wrzuć grafikę z informacja o nowej kolekcji, potem może swoje uśmiechnięte zdjęcie z fragmentem opakowania. Pozwól odbiorcom zgadnąć, co znajduje się w środku. Rozbudź ich apetyt, pobudź ciekawość. A może masz jakieś śmieszne zdjęcia z backstage sesji zdjęciowej? Pamiętaj o używaniu odpowiednich hasztagów, które przyciągną jeszcze większą rzeszę odbiorców. Opowiedz historię, a Twoje klientki  z niecierpliwością będą wyczekiwać nowego produktu. Pod fotografiami pojawią się ich komentarze (Instagram to serwis, na którym jest najwyższy stopień zaangażowania użytkowników) – prowadź z nimi rozmowy, nastaw się na pytania o datę premiery. Gdy produkt pojawi się już w Twoim sklepie internetowym dodaj jego fotografie i podlinkuj do odpowiedniego miejsca w sklepie.

A potem? Zorganizuj konkurs, w którym poprosisz klientki o nadsyłanie zdjęć w ich ulubionych stylizacjach (czyli wstawienie ich w swoim profilu z odpowiednim hasztagiem konkursowym). Warunek jest jeden: muszą to być ubrania, dodatki z Twojego sklepu. Zaproponuj nagrodę: wybrany ciuch, dodatek albo rabat do sklepu. A może konkurs na najlepsze zdjęcie z torebka Twojej marki? Im więcej pomysłów, tym lepiej. Dzięki temu zachęcisz ludzi do kupowania Twoich produktów, a jednocześnie stworzysz zaplecze marketingowe Twojej marki.

tablet_instagram1

Moja najważniejsza rada: Wszystko, co wrzucasz na Instagrama musi być w kreatywny sposób powiązane z profilem Twojej firmy. Zamieszczaj ciekawostki, krótkie filmiki, rozbudzaj wyobraźnię, możesz użyć sentencji lub zabawnych zdjęć znalezionych w sieci, ale tematycznie powiązane z tym, czym się zajmujesz. Właściwie mogą one dotyczyć wszystkiego – liczy się już wspomniana przeze mnie kreatywność oraz innowacyjne przedstawienie tematu.

Pinterest – zainteresowanie produktem

Pinterest to najprężniej rozwijający się portal, a 79% jego użytkowników to kobiety, a ponad połowa z nich loguje się na stronę za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Nie zapominaj o Pintereście w swoich działaniach marketingowych – to portal dla kobiet, które naprawdę lubią zakupy.

Pamiętaj o jednej zasadzie – umieszczaj piny, które będą ukazywały Twoje produkty w ich naturalnym środowisku. Jeśli zajmujesz się handlem odzieżą, to swoje ciuszki eksponuj na modelkach, dobieraj do nich dodatki: paski, torebki, apaszki, szaliki. Prezentuj różne stylizacje z produktami z Twojego sklepu. Fajnie, gustownie ubrane modelki przyciągną uwagę innych pań, które zapragną wyglądać tak jak one. To już tylko krok od zakupu odzieży z Twojego sklepu.

Zbliża się majówka, wyjazd na wakacje? Spakuj wirtualna walizkę, w której pokażesz co zabierasz na wakacje. Koniecznie umieść tam zestawy swoich produktów. Dla swoich klientek zaproponuj sukienki wyjściowe na specjalne okazje, takie jak śluby, komunie.

Pinterest jest dla użytkowniczek poradnikiem, katalogiem zakupowym, recenzją, testerem i stroną z poradami w jednym. Poszczególne piny są przepinane na własne tablice zainteresowanych pań, wyświetlają się osobom, które je obserwują, które lubią podobne produkty. Twoje fotografie na Pintereście to informacje, które przetrwają dłużej – grafiki będą owocować jeszcze przez długie tygodnie, miesiące, może nawet lata. Pamiętaj o dołączeniu do nich linku do odpowiedniego miejsca w Twoim sklepie internetowym gdzie użytkowniczki będą mogły zakupić prezentowany produkt.

tablet_pinterest1

Używając Pinterestu dla firm stwórz otwarte, grupowe tablice. Od teraz każdy zainteresowany wskazaną przez Ciebie tematyką będzie mógł podpinać do niej swoje inspiracje. Wokół tematu stworzy się zaangażowana społeczność, która będzie miała piorunujący wpływ na wygląd treści!

Piny nie są odczytywane jako reklamy, nawet jeśli w pewnym sensie nimi są. Dzieje się dlatego, że zdjęcia wyglądają jak dzieła sztuki, a piękne prezentowane przedmioty przykuwają oko.

Proste, prawda? A jakie skuteczne!

Klucz do sukcesu

Pinterest i Instagram to świetne kanały umożliwiające komunikację z klientkami. Angażują one coraz większe rzesze kobiet. Jeśli masz biznes, którego grupą docelową są młode kobiety – nie może Cię tutaj zabraknąć! To skuteczne portale, na których zyskasz grono wiernych klientek. Kobiety też są wzrokowcami i uwielbiają piękne przedmioty. Nic dziwnego, że te wizualne media społecznościowe zwojowały świat kreatywnymi zdjęciami. A dlaczegóż by nie wykorzystać tego w sprzedaży Twoich produktów?