Joseph Noteboom Womens Jersey  Facebook | Marketing Web - Part 2 googlece4ed8f1c5bdd298.html

Facebook

Collection ads – nowy format reklamowy na Facebooku

Collection ads mają łączyć różne formaty reklamowe w jednej kreacji oraz elementy upraszczające ścieżkę zakupową. Będzie to łączyć się także z nową metodą pomiarową.

Do tej pory klikając na karuzelową kreację reklamową marki przechodziliśmy na dedykowaną mikrostronę lub katalog produktów wspierany przez Facebooka. Teraz jednak mają powstać formaty, po otwarciu których odbiorcy będą mogli obejrzeć aż do 50 prezentowanych towarów, a kliknięcie w konkretny produkt przeniesie ich bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie będzie możliwość dokonania zamówienia. Pozostaje czekać na dane informujące, jak te zmiany wpłynęły na wzrost sprzedaży. Tylko w Polsce ponad 45% wszystkich zakupów dokonywanych przez Internet jest realizowanych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych(wg badań GFK Polonia). Ta liczba byłaby o wiele większa gdyby nie niskiej jakości strony mobilne utrudniające pokonanie ścieżki zakupowej poprzez brak płynności działania czy wygodę poruszania się. Ten format reklamowy ma w założeniu twórców zniwelować ten problem.

Facebook – nowe funkcjonalności wyszukiwarki lokalnych firm

Wyszukiwarka Facebooka to jedna z bardziej niedopracowanych funkcjonalności serwisu. Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie zmieni się to zauważalnie, gdyż zostanie ona wzbogacona o funkcję lokalnego wyszukiwania oraz sugerowania usług. Po wpisaniu w oknie wyszukiwarki tekstu: “obiad w pobliżu” czy „bary w pobliżu”, aplikacja wyświetli listę odpowiednich miejsc wraz z ich ocenami na Facebooku, mapą, doświadczeniami naszych znajomych lub podobnymi lokalami. Będzie to kolejne udogodnienie dla lokalnych marek, po wprowadzeniu możliwości rezerwacji miejsc w Instagramie

Przedstawiciele firmy z Menlo Park potwierdzają testy podobnej funkcji, jednak nie chcą ujawnić, kiedy pojawi się ona w powszechnym użyciu. Co prawda już w aktualnej wersji wyszukiwarki możemy znaleźć możliwość szukania polecanych lokali(Nearby), jednak w nowej wersji, ma być to bardziej czytelne, intuicyjne i społecznościowe. Prawdopodobne jest, że tym razem Facebook zacznie wykorzystywać dane pochodzące z Foursquare, choć do tej pory preferował GoWall. Jednak integracja z ponad 100 tysiącami aplikacji (w tym ze Snapchatem), dostęp do danych analitycznych dotyczących ruchu pieszego, współpraca z firmą Nielsen w zakresie mapowania reklam cyfrowych w celu połączenia ich z rzeczywistym ruchem i sprzedażą, która posiada pierwsza z tych aplikacji, musi robić różnicę.

Trudno nie ulec wrażeniu, że to posunięcie jest motywowane zamiarem wywalczenia części przestrzeni, którą obecnie między siebie dzielą Google maps, Yelp czy Foursquare. Główną zaletą Nearby, a więc obecnie funkcjonującej wyszukiwarki miejsc jest jej integracja z Facebookiem. Pod pozostałymi względami wypada blado z wyżej wymienionymi trzema serwisami, stąd konieczne jest wprowadzenie kolejnych udoskonaleń, co skutkować ma większym czasem spędzonym na portalu Marka Zuckerberga.

Nowe ułatwienie – zintegrowane skrzynki Instagrama i Facebooka

Dla marketerów działających w branżach, w których codziennością jest obsługa klienta za pomocą mediów społecznościowych, znaczącym ułatwieniem będzie nowa zmiana wprowadzona na Facebooku oraz Instagramie – połączona skrzynka.

Integracja Facebooka i Instagrama zachodzi coraz dalej i należy spodziewać się, że będzie nabierała coraz większego tempa. Dzięki funkcji testowanej obecnie w USA marketer nie będzie już musiał meldować się na Facebooku, by odpowiedzieć komuś, kto postanowił porozmawiać właśnie tam czy logować się na Instagrama tylko po to, by sprawdzić czy ktoś nie szukał kontaktu właśnie tą drogą. Zmiana ta wydaje się jak najbardziej uzasadniona, gdyż większość marek korzysta już zarówno z Facebooka, jak i jego typowo “obrazkowej” wersji.

Póki co, nie wiadomo czy zmiana dotyczyć będzie także zwykłych użytkowników, choć można spodziewać się, że Facebook będzie chciał ułatwiać korzystanie ze swoich serwisów wszystkim użytkownikom. Jednocześnie ma im to ułatwić zaangażowanie i polaryzować aktywność na Instagramie i Facebooku kosztem dalszego osłabiania Snapchata. To właśnie może być dodatkowy skutek coraz dalej idącej integracji tych dwóch serwisów.

Facebook ma być płatny?

Kilka dni temu “na fejsie” zawrzało – jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych ma być płatny. I to już od marca tego roku! Tytuły artykułów udostępnianych przez znajomych donosiły zmianach, które wprowadzić miał Mark Zuckerberg. Tymczasem, mimo tych sensacyjnych doniesień, nadszedł marzec, a Facebook jak był darmowy, tak taki pozostał.
(więcej…)

Automatyzacja na Facebooku – nowe możliwości

Do bogatego katalogu możliwości optymalizacyjnych kampanii na Facebooku dochodzi kolejne udogodnienie – reguły automatyczne. Mają one za zadanie dokonywanie zmian w kampaniach, zestawach reklam i reklamach bądź informowanie o nich marketerów na podstawie ustalonych przez nas wcześniej kryteriów.

Od teraz mamy większa kontrolę nad wyświetlaniem się reklam, a więc nad budżetem oraz wyświetlaniem się naszych komunikatów bez konieczności regularnego monitorowania ustawień kampanii. Co trzeba zrobić, aby zacząć korzystać z nowej funkcjonalności w portalu Zuckerberga?

Automatyzacji można dokonać na każdym z trzech poziomów, a więc zarówno kampanii, zestawu reklam oraz reklam. Wystarczy przy odpowiednim elemencie stworzyć reguły, które mogą kolejno:
-spowodować wyłączenie reklamy, która nie będzie osiągała założonych przez nas rezultatów,
-zwiększą budżet kampanii, kiedy więcej odbiorców zacznie na nią reagować,
-wysyłać powiadomienie, kiedy łączna liczba osób wyświetlających reklamę spadnie poniżej deklarowanego przez nas poziomu.

Jak wyglądają reguły automatyzacji na Facebooku?

Reguły możemy z powodzeniem zastosować do całej kampanii, jak i do konkretnego zestawu czy tylko jednej, wybranej przez nas reklamy.  Warunków, które możemy użyć do ich konfiguracji jest ponad 20 – możemy m.in. ustalić wyłączenie zestawu reklam w wypadku przekroczenia kosztu kliknięcia czy instalacji aplikacji, przekroczenia ustalonego cappingu, kosztu przejścia do strony lub zasięgu czy wyświetleń reklamy zmiana budżetu dziennego bądź całkowitego oraz dostosowanie oferty ręcznej o wybraną przez nas wartość względną lub bezwzględną. Po skonfigurowaniu odpowiedniej reguły należy wyświetlić podgląd, aby mieć pewność, że nie popełniliśmy błędu. Możemy dostosować ilość czasu i przedział czasowy zliczania konwersji reguły. Jeśli chcemy dostosować liczbę dni zbierania danych przez regułę, musimy skonfigurować to w menu rozwijanym w zakładce Zakres czasu i wybrać odpowiedni dla danej kampani. Jeśli zaś chcemy monitorować liczbę działań wykonanych w związku z reklamą w trakcie określonego czasu, powinniśmy wybrać opcję Zmień przedział czasowy zliczania konwersji i wybrać przedział czasowy wyświetleń i kliknięć. Warto także skonfigurować powiadomienia subskrybenta otrzymującego powiadomienia. Może to być nawet kilka osób. W ramach jednego konta można utworzyć 100 reguł, a do każdej z reguł istnieje możliwość dodania tylko jednego warunku.

Korzystanie z nowych funkcjonalności na pewno skróci czas spędzony na monitorowaniu i optymalizacji przez nas reklam, jednak nie jest to równoznaczne z możliwością całkowitego porzucenia tych działań. Ręczne zarządzanie reklamami zwiększy realizację celów marketingowych działań promocyjnych.

Jakie zmiany zaszły na Facebooku 2016 roku?

Jakie zmiany zaszły na Facebooku 2016 roku?

Istanbul, Turkey - September 18, 2015: Apple Iphone 6 screen with social media applications of Whatsapp, Facebook, Twitter, Linkedin and Periscope while a male finger is about to touch on Facebook app.

Poprzedni rok 2016 był dla mediów społecznościowych bardzo dynamiczny, prym wodził z pewnością Facebook, który wprowadził wiele zmian. Mark Zuckerberg zapowiedział rozwój produktów: Instagrama, WhatsAppa, Messengera. Dodatkowo w najbliższej przyszłości można spodziewać się rozwoju wideo oraz narzędzi do wyszukiwania ale także technologii mającej powiązania ze sztuczną inteligencją, rozszerzoną rzeczywistością.
W artykule chcielibyśmy podsumować największe zmiany, które wprowadził Facebook, które mają znaczenie dla marketerów oraz klientów indywidualnych.

 

Friends Connection Digital Devices Technology Network Concept

  • Fanpage na Facebooku zyskał nowy wygląd- aktualnie mamy trójkolumnowy podział widoku strony; lewa kolumna pełni teraz funkcję nawigacyjną dla właścicieli fanpage’a, poprzednio pełniła ona funkcję nawigacyjną. Dodatkowo lewa kolumna została przypięta do serwisu co oznacza, że nawet przy przesuwaniu paska nie porusza się w górę ani nie znika- oznacza to, że avatar danego fanpage’a oraz jego nazwa są nieustannie widoczne. W poprzedniej wersji informacje te znikały.
  • Nowa prawa kolumna pełni natomiast informacyjną funkcje, które wcześniej pojawiały się po lewej stronie widoku strony. Prawa kolumna przewija się do końca ostatniego widgetu, potem pozostaje przypięta do widoku strony.
  • Zdjęcie główne fanpage’a zostało przesunięte w prawo i zajmuje szerokość dwóch kolumn: środkowej i prawej
    i jest prezentowane poza avatarem.
  • Została wprowadzona nowa polityka cookies : na górze pojawił się nowy dodatkowy pasek- zawiera on informacje o konieczności akceptacji plików cookies. Facebook od połowy roku 2016 śledzi osoby, które nawet nie posiadają konta na serwisie. Celem takiej zmiany jest umożliwienie wyświetlania najlepiej stargetowanych reklam. Audience Network- zostało bowiem wzbogacone o funkcję u możliwiającą prezentowanie reklam osobom, które nie mają Facebooka czy też nie są z nimi połączeni.
  • News Feed posiada kategorie: Sport, Telewizja i Filmy, Zabawne Treści oraz Muzyka. Istnieje także możliwość spersonalizowania i poszerzenia funkcji o takie rodzaje jak : Jedzenie, Polityka i inne. Nowość ta weszła na razie w fazę testów i udostępniona została w niektórych krajach.
  • Wprowadzono funkcję „Mój Dzień” w Messengerze.
  • Wprowadzono nowe formaty zdjęć i filmy 360.
  • Wprowadzenie funkcji “Stories” do Instagrama.
  • Otwarto API Messengera, umożliwiając programistom tworzenie botów, które w najbliższej przyszłości mają stanowić kolejny sposób na komunikację marki z użytkownikami i dystrybucję treści.
  • Messenger umożliwił integrację z innymi popularnymi aplikacjami, na przykład Uber; można dodawać GIFy, wprowadzono funkcję wideorozmowy: Instant Video.
  • Facebook wprowadził możliwość streamingu live.
  • Nastąpił trend “przenoszenia’ Biura Obsługi Klienta na Facebooka- w szybki sposób klient może skontaktować się z daną firmą.
  • Facebook znacznie odświeżył wygląd emotikon, których jest aktualnie 1500 odświeżonych graficznie
  • Od 15 października 2016 r., Facebook przestał aktywnie wspierać w zakresie piksela konwersji.Facebook, przestał dodawać nowe funkcje do pikseli monitorowania konwersji, nadal jednak można ich używać kampaniach i raportach.
  • Facebook wprowadził emotikony, które odpowiadają kolorom skóry użytkowników. Osoby czarnoskóre, Azjaci czy mieszkańcy bliskiego wschodu mogą korzystać z gestów dostosowanych do ich koloru skóry
  • Przycisk CTA (aktualnie Facebook oferuje 11 różnych opcji CTA) jest teraz pogrubiony, dzięki czemu zwiększają się szanse na to, że ludzie go zauważą i kliknąć. możliwość publikacji reklamy z grafiką, na której będzie znajdowało się znacznie więcej tekstu, jednak nadal będzie ona podlegać gruntownej weryfikacji i niekoniecznie musi zostać zaakceptowana.

Nie możemy się już doczekać co nowego przyniesie rok 2017 rok!

 

 

Messenger bez Facebooka

Aplikacja Messenger była dostępna już wcześniej i zdobyła uznanie użytkowników. Jednak aby działała, użytkownik musiał konto na Facebooku. Teraz się to zmieniło i wreszcie Messenger działa osobno, dostępny jest dla każdego bez konieczności rejestracji na popularnym portalu społecznościowym.

Wielkie zmiany
14059743902_688e19663f_oAplikacja zdobyła popularność dzięki swojej praktyczności. Można dzięki niej wysyłać za darmo wiadomości, wykorzystując jedynie do tego celu przesył danych internetowych w telefonie bądź dostęp do sieci wifi. To bardzo wygodne biorąc pod uwagę fakt, że wielu znajomych korzysta ze smartfonów z dostępem do Internetu i ma zainstalowaną tę aplikację. Nie ma konieczności wydawania pieniędzy na połączenia, a jesteśmy w stałym kontakcie.

Co więcej, Messenger jest coraz bardziej rozwijany. Twórcy idą w stronę połączenia możliwości wysyłania wiadomości tekstowych z rozmowami. Dlatego też wprowadzono opcję nagrywania krótkich wiadomości głosowych czy też prowadzenia rozmów telefonicznych, a nawet wideo. Ich jakość niekiedy pozostawia jeszcze wiele do życzenia, ale aplikacja jest wciąż udoskonalana i jakość komunikacji ulega stopniowej poprawie.

O ile pewne jest, że raczej aplikacja nie „zabije” tradycyjnych smsów, to na pewno jest to wielka konkurencja dla sieci komórkowych. Messenger swoją popularnością bije na głowę także: Hangouts, WhatsApp i inne podobne aplikacje. Ich walka z Messengerem wydaje się być walką z wiatrakami. Swoją popularność aplikacja zawdzięcza Facebookowi i prześcignąć go w tym będzie na pewno trudno, tym bardziej teraz, kiedy działa samodzielnie i nie trzeba mieć już konta na portalu, aby z niego korzystać. Niebywałą zaletą aplikacji jest brak reklam.

Walka: Messenger vs. Reszta świata

Oczywiście takie aplikacje jak Hangouts nadal próbują się bronić i wprowadzają coraz to nowe, atrakcyjne ulepszenia. Nowa tutaj o rozszerzeniu dla Chrome Web Store, który oferuje ciągle aktywny bąbelek Hangouts na pulpicie. Działa to na takiej zasadzie jak bąbelkowy pulpit Messengera. Dzięki temu błyskawicznie możemy odebrać połączenie. A co z innymi aplikacjami? Niestety, WhatsApp do dziś nie doczekał się wersji na PC. Z kolei Line jeszcze nie jest wystarczająco powszechny na Zachodzie, popularnością szczyci się tylko w Azji. Microsoft nie odpuszcza, działa ze Skype’em wprowadzając coraz to nowe ulepszenia na komputery.

Osoby, które dotychczas korzystały z alternatywnych rozwiązań nie chcąc podawać Facebookowi swoich danych będą mogły bez przeszkód korzystać z Messengera. Ciekaw jestem jak bardzo skoczą statystyki po tej zmianie.

Trent Murphy Womens Jersey