Joseph Noteboom Womens Jersey  Ankiety i formularze – dla kogo? | Marketing Web googlece4ed8f1c5bdd298.html

Ankiety i formularze – dla kogo?

Wszelkiego rodzaju ankiety i formularze to dość popularne narzędzie stosowane w Internecie. Na każdym kroku znajdujemy zapytanie o ich wypełnienie i odpowiedź na choćby kilka krótkich pytań. Dlaczego właściwie się je stosuje i dla kogo mogą być przydatne? I najważniejsze: czy warto?

Ankietę można przygotować właściwie na każdy temat od bardziej błahych, po te naprawdę istotne. Ich celem jest poznanie opinii użytkowników. Rozsyłane są w mailingach, uruchamiane po wejściu na daną stronę, przeprowadzane telefonicznie po zakończeniu obsługi. Istnieją nawet specjalne portale, na których możemy się zarejestrować i wypełniać ankiety przyczyniając się tym samym do kształtowania opinii. Jeśli masz własną stronę internetową lub sklep online zapewne zależy Ci także na pozyskiwaniu freedbacku od użytkowników, czyli informacji zwrotnych o produkcje, usłudze, opinii czy to o formie dostawy, jakości obsługi itp. Dzięki takim ankietom:

  • zrozumiemy jakie korzyści płynące z produktu są dla klienta najważniejsze

  • zznajdziemy cechy produktu, które są istotne dla sukcesu na rynku

  • zidentyfikujemy potrzeby odbiorców

  • wyznaczymy najskuteczniejsze strategie sprzedaży i reklamy.

Jak przygotować odpowiednią ankietę?

To zadanie również zaliczam do kategorii „z pozoru proste”. Praktyka pokazuje, że to wcale nie takie banalne. W czasie swojej pracy zawodowej przygotowałem tysiące ankiet. Każda była inna, miała różnorodne pytania, dotyczyła odmiennej tematyki, ale istnieje kilka ogólnych zasad, o których warto pamiętać, gdy przygotowujemy taki formularz.

Na początku powinniśmy zaprezentować cel ankiety, określić jej czas wypełniania, przedstawić się. Dobrym pomysłem jest ograniczenie liczby pytań, które użytkownik widzi na pierwszy rzut oka. Dzięki temu nie „odstraszymy” go już na starcie. Ukrywamy pytania warunkowe, pojawią się one dopiero po zaznaczeniu odpowiedniej opcji.

Skuteczne narzędzie

478224_74079148Zgłoś się do profesjonalnej firmy – taka przygotuje dla Ciebie odpowiednią ankietę, bądź formularz idalenie dostosowany do potrzeb Twojej firmy.

Podpowiem Ci, że niezwykle ważne jest posiadanie formularza kontaktowego w zakładce z danymi teleadresowymi. Większość infolinii nie jest całodobowa, a wysyłka formularza daje możliwość natychmiastowej wysyłki maila z zapytaniem.

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę z mocy informacji zwrotnej, dlatego popularne stały się ankiety, które pytają wrażenia z zakupów, sugestie odnośnie działania serwisu, sklepu, dostawy, obsługi itp.

Ankiety telefoniczne

Któż z nas się z nimi nie spotkał? Stosuje je wiele firm, bo dzięki nim możliwe badanie rynku, sprawdzenie zadowolenia klientów z obsługi, jakości towaru czy czasu realizacji zamówienia. Analiza pozyskanych danych da odpowiedź na wiele istotnych pytań o celowość i skuteczność działań marki.

Ankiety telefoniczne umożliwiają też badanie konkurencji, jak również sprawdzenie jaka jest znajomość firmy. Przez to możemy „posegregować” klientów, co umożliwi dobieranie nam jeszcze trafniejszych przekazów reklamowych. Możemy także zaproponować testowanie naszych produktów i usług osobom, które jeszcze nie znają naszej marki.

Warto czy nie warto, oto jest pytanie!

Odpowiadam: warto! Oczywiście mam tutaj na myśli bardziej zaawansowane ankiety, które naprawdę pomogą zbadać rynek, potrzeby klientów, opinie o nowym produkcie. To na pewno kolejny krok w stronę rozwoju firmy. Informacja czy podejmowane działania sprawdzają się i przynoszą korzyści marce jest jedną z najistotniejszych.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trent Murphy Womens Jersey