googlece4ed8f1c5bdd298.html

7 porad, jak działać na Instagramie

Od czasu swojego powstania Instagram zgromadził już ponad 500 milionów użytkowników (w tym około 4 miliony w Polsce). Ten szybki rozwój związany był z coraz lepszymi aparatami w naszych smartfonach czy pokaźnej liczbie celebrytów, która zaczęła promować się za pośrednictwem tego serwisu i przyciągnęła swoich fanów. Wobec takiej publiki obojętne nie mogą pozostać marki. Jak mogą znaleźć tu swoich odbiorców?

Każdy z portali społecznościowych ma swoją specyfikę i żeby pozyskać aktywnych oraz konwertujących followersów, należy znaleźć skuteczny sposób na dotarcie do nich i wejście z nimi w relację. Co robić na Instagramie, by zdobywać klientów i ulepszyć wizerunek swojego brandu? Przygotowaliśmy dla Was 7 porad, które pomogą uporządkować Wasze działania marketingowe.


Jak pozyskiwać followersów?

  1. Integruj ze swoimi innymi kanałami. Upewnij się, że we wszystkich twoich miejscach w sieci jest łatwa ścieżka dotarcia do profilu Twojej marki. Od tego trzeba zacząć! Poinformuj na swoim wallu na Facebooku i Twitterze, że dołączyłeś do społeczności Instagrama.
  2. Crossuj. Stworzyłeś swoją buyer personę? Znajdź firmę, która oferuje użytkownikom usługi czy produkty komplementarne dla Twoich. Na przykład, jeśli produkujesz sprzęt sportowy, znajdź hotel w Zakopanem i zaproponuj, że zachęcisz do obserwowania jego profilu wśród swoich followersów, jeśli on zrobi w zamian to samo.
  3. Przewertuj profile konkurencji – w przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie możemy w prosty sposób podejrzeć obserwujących marki konkurencyjne. Kiedy już znajdziesz profile podobnych firm, wystarczy zastosować technikę F4F(follow for follow) i zacząć ich obserwować konkretnych użytkowników bądź F4L(follow for like) i polubić ich publikacje. Robisz to po to, by zwrócić ich uwagę, by zobaczyli Twój profil i zainteresowali się nim. Możesz też wykorzystywać te techniki łącznie uzupełniając je nawzajem.

Co i jak publikować?

  1. Tylko ciekawy kontent. Z jednej strony oczywiste, jednak przeglądając publikacje dużej części marek wydaje się, że jednak tak nie jest. Zapomnij o zdjęciach kiepskiej jakości, a już na pewno o stockach(choć z dwojga złego lepiej zdecydować się na pierwsze). Przed publikacją każdego zdjęcia czy filmu zadaj sobie dwa pytania:
    – czy sam zareagowałbym pozytywnie na ten materiał?
    – czy dzięki temu postowi dostarczam wartość swoim followersom?
  2. Wykorzystaj hashtagi przy swoich postach. Dobrze, tylko jak? Przede wszystkim kieruj się intuicją – jakie hasła określają twoją działalność, produkty, które prezentujesz, ale sprawdź także, które z nich są popularne pośród Twojej grupy odbiorców. Dobrze dobrane zwiększą zasięg organiczny Twoich postów.
  3. Repostuj. Jeśli prowadzisz np. restaurację i odwiedzają Cię goście, którzy są członkami społeczności Instagrama, monitoruj, czy po wizycie w Twoim lokalu zostawiają ślad w sieci. Lajkuj ich zdjęcia, a następnie za pomocą aplikacji Repost udostępnij je na swoim profilu. Koniecznie oznacz autora! W większości przypadków użytkownikom jest miło, że zostali dostrzeżeni, a ich zdjęcie znalazło się na profilu marki. Jeśli jednak poproszą o usunięcie swojego materiału, nie zwlekaj. Mają do tego prawo. Możesz także rozdawać nagrody za najlepsze zdjęcia.
  4. Wymyśl własny hashtag. Jeśli zależy Ci na dużym szumie wśród Twoich użytkowników, zorganizuj konkurs lub kampanię reklamową i wypromuj własny hashtag, który będzie wyrażał emocje lub przekazywał wartość, a jednocześnie kierował do Ciebie. Za jego pomocą możesz też agregować materiały, które Twoi fani zgłoszą w konkursie.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *